lördag 22 mars 2008

Måleri i påsk!

Den här påsken har det varit mycket vitfärg och godis...
Mamma målar, målar, målar, målar, målar och målar hela tiden i vår garderob.
Medans jag och lillebrorsan äter godis...


Mamma tyckte att jag skulle visa korset i hallen, eftersom det är påskafton.
Som ni ser på bilden brukar mamma hänga sina halsband där.

Här är en närbild på han som påsken handlar om...
Imorgon visar jag min alldeles egna lilla påskhare...
Nu ska jag sätta in pizzan som jag gjort i ugnen. För idag är det jag som är kock.
Ha en mysig lördagkväll.
Kram Alice

21 kommentarer:

hemtrevnad marie sa...

Hej Alice!! Vad duktig du är som är kock också!... Du är bra på mycket du!!! Korset är verkligen fint. Fint blir det nog i er garderob också!!!
Ha en mysig Påsk och hälsa mamma också!!!

Karin Lindström sa...

Vill önska er en trevlig Påskafton.

Hoppas pizzan smakade bra! Vad mysigt när ens barn bjuder på mat. Får nog vänta några år på mina killar dom är inte så gamla än.

Tack för fina bilder och underbart vackert kors och vi ses snart igen.
kramar
Karin

Jes/Vita villa vila sa...

Hej mysiga lilla Alice ☺
Vilket härligt inlägg - så duktig du är!!!

Att du är kock dessutom låter ju baar sååå mysigt! Hoppas du får många pussar & mycket godis i påsk!!!

Kram Jes ♥

PS. Hälsa mamma att korset var superfint!

lottens vita och gröna sa...

hallojsan alice! mmmmmm egnbakad pizza, gud vad smarrigt. jaha så den oranga garderoben har gjort sitt nu, det bajbrunagolvet, är penseln där med?hihi! hoppas på en härlig fortsättning på påsken . jättekram lotten

My Lovely Things sa...

glad påsk på er alla!!
Mums med godis härligt med vit färg..jag vill med ha en sån fin garderob som ni får..Min Johanna har fått vår klädgarderob..Vi byggde om en minimal tvättstuga och en stor klädgarderob till Johanna..så hon fick ett nytt rum!!

smaskigt med pizza..

kram anna

White Season sa...

Åå så gott med Pizza! Vilket härligt inlägg Alice, du är en klippa :-) Vackert blåbärsris och korset med mammas halsband. Ha en härligt påsklov! Kram Malin

Hannis sa...

Oj vilket fantastiskt kors!

Förstår att mammma kan behöva lite pizza efter allt målande!
Ska bli kul att se hur det blir!

Ha en bra fortsatt helg med familjen.
Kram Hannis

Frida sa...

Hej Alice!
Vilket fint kors. Duktig du är som bakar pizza och allt.
Glad Påsk till dig!
Kram Frida

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hemmagjord pizza?! Det är en favorit i detta hem. Alla fyra barnen älskar att få vara med och välja sina egna pålägg...:)

Hoppas pizzab smakade bra!

Kram Annica

atmosphere sa...

Det är bara jag som smyger mig in för att önska dig en riktigt fin påskhelg!
Kram
Ingrid

Ett hus i vitt sa...

Vad duktig du �r Alice som g�r Pizza! Och korset var ju en riktigt passande bild en dag som denna. Hoppas att du (och �vriga familjen) har haft en riktigt sk�n p�sk och att p�skgodiset var riktigt smarrigt. Glad p�sk!! Kramar fr�n Anette.

Mamma C sa...

Hallojsan Alice, vad blev det för gott pizzan du gjort?? Det var ett fint kors ni hade. Du får väl ge mamma ett matbreak snart. Men det blir nog jättefint när hon är klar.
Kram på er från Mamma C

vitating sa...

Hej Alice! Vilen duktig tjej du är! Hoppas min lila tjej som nu bara är 9 månader gillar samma saker som mig när hon blir stor! Din mamma o du verkar ha så mysigt ihop :-) Jätte ´fina bilder du visar! Hoppas påskharen gav dig något igår! hi hi...
Gillar påskbilderna i inlägget nedan oxå o kul att se ert bäst o pest!! Inte kul med massor av kläder i ditt annars så fina rum!

Hälsa mamma!
Jag bara älskar er blogg, så underbar!!

Kramar Vitating Maria

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hallå där!
Vilket superfint kors ni har! Det gillar jag verkligen...

Ville tacka Susanne för påskhälsningen, och skickar en tillbaka! Glad påsk igen tjejer!
Och Susanne, påskpippin (vet ej kön på den) är köpt från Sia förra året...
Ska bli kul att se hur eran målning gått! Här har det också målats en del. Vad underbart det känns när man får bort sådant där hemskt...

Ha det gott nu!
Kram Hanna

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Vad spännande att få se ert nya dressingroom! vad härligt med hemgjord pizza, kanske man ska härmas ikväll.... kram Maria

Anonym sa...

Vilket otroligt vackert kors!!!Verkligen ovanligt.Ska bli spännande att se er klädkammare när den blir nymålad och fin.Önskar er en fin fortsättning på påsken.Kram Katta

Sara sa...

Vilket fint kors. vad duktig du är som lagar mat! Ha en bra helg!
Sara

anna k. sa...

Pizza, godis och vitfärg - det låter som en kul och mysig påsk!

LantlivsAnette sa...

Vad spännande att få se det som din mamma målar sen..det kommer att bli så fint det är jag säker på..här målar jag också,jag har precis målat trappräcket ett andra varv..
Ha det så bra Kram Anette

Anonym sa...

Vilket jätefint kors ni har i hallen, och bra att det även har en funktion, hihi.Det kommer at bli jättefint när ni har målat bort den oranga färgen!

Vad duktig du är Alice som har lagat middagen, ska genast visa min snart 12-åriga dotter, hihi.

Må gott

Anonym sa...

Hello!
Vilken duktig tjej som fixar mat och vilken duktig mamma som målar.....
Ska bli spännande att se hur det färdiga resultatet blir
må så gott
Kram Lena

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin