onsdag 9 juli 2008

Tiden rinner i väg och sommaren med den...

Hjälp! Vart tar tiden vägen egentligen? Vi är redan en bit in i underbara Juli månad, men det känns som om det går alldeles för fort. Juni bara schvishade förbi. Håller tummarna för att Augusti blir en lång och solig månad...

Här hemma har vi många järn i elden just nu. Inte så mycket tid till att blogga mer än att göra ett inlägg då och då. Våra växter inomhus har verkligen fått kämpa för sin överlevnad, men tyvärr har inte många klarat sig. De flesta har gett upp (likt den på bilden)...
Äntligen har jag ramat in mina dokument jag visade tidigare. En av ramarna ställde jag mot väggen på ett bord i tv-tummet. Där står även en del av våra gamla ljusstakar i fattigmanssilver...

Avslutar med en bild från vårt tv-rum där ommöblering pågår...

Har precis sålt en av våra soffor. Ganska kul att förändra och förnya sig lite grann här hemma...

Ha det så gott kära vänner! Tusen tack för alla fina utmärkelser och goa kommentarer. Ska försöka svara till er alla snart!

Keep on blogging!! Kramis Susanne

25 kommentarer:

LOPPISLIV sa...

Godmorgon Susanne! Javisst känns det att tiden rusar....bäst att njuta medans det går...jag har två dagar kvar sen äntligen är det semester :-) ska bli sååå skönt. Blev jättefin din tavla m dokument i. Helt rätt färger och allt...Din jalusidörr går inte av för hackor den heller...du visar väl oss ommöbleringen senare?? Tekannan du fyndade var en riktig juvel....Kram kram Paula

mysiga heestrand sa...

Hej! Oj vad fint du gör. Jag gillar jalusidörren väldigt mycket, sådana är inte lätta att få tag i. Jag håller med om att tiden går fort, men den gör ju det när man har roligt. Blomman är vacker även om den börjat vissna.
Kram Marita & Camilla i Heestrand

Lilla huset på prärien sa...

Godmorgon, godmorgon! Du har det jämt så vackert Susanne - det ska bli spännande att se din ommöblering. Och vilken fin dörr du har... loppisfynd?

Kram Jenny

Sunells sa...

Ja, visst går tiden alldeles för fort!
Vad kul att se din fina dörr...själv hittade jag också en gammal trädörr igår och funderar just var den ska få stå här hemma hos oss. Ommöblering är kul:)

Kram Katariina

Mamma C sa...

Visst går tiden fort dessa sommar månader. Tycker det är lika dant varje år. Så mycket man vill hinna göra på så kort tid.
Kram Mamma C

Stämningsfullt sa...

Hej!
ja jag vet... det går så himla fort. Jag får lite halvpanik på vädret också. Nu på semestern vill man ju kunna bada och sola med barnen men det är lite hur som helst med vädret.

Så fint det blev när du ramade in dokumenten!
Kul med ommöbleringen ! Ska bli roligt att få se hur det blev.

Ha en bra dag.
Kram!

hemtrevnad marie sa...

Oj då, har du sålt en vacker soffa?!
Ska bli spännande att se vad du hittar på nu då....
Jodu, blommorna ser inte mycket ut för världen här heller, det blir ju såå varmt i fönstrena...hade tänkt att jag nån gång skulle få tid att köpa rullgardiner att måla...det ger ju ett gott solskydd men släpper ändå igenom ljus....
Själv hade jag ju turen att hitta ett olivträd för halva piset häromdan...det skulle tåla att stå i solfönster sa de...hoppas!
Vi åker ju upp till dalarna nu till veckan...du har öppet på onsdag eller.....har du några speciella tider??
kramis

Skatan sa...

Ja, jag delar din känsla...jag längtar efter några heta sommardagar nu så att vi verkligen får känna att det är sommar! Nåväl, det brukar sluta bra det hela. Om inte med bruna ben så med en annan lunk i steget :)

Önskar dig en skön dag. Kram.

P-lina sa...

Ja visst 17 har det gått fort!! får ångest av att tänka på att det snart är augusti.. *hjälp*

Jaså omöblering pågår? va skoj det ska bli att se det sen ! :-)

Kram!

Millygarden sa...

Ja visst rusar dagarna iväg...man hinner inte med själv!! Vi får verkligen hoppas på Aug. Spännande du håller på med om möblering vad ska du nu hitta på? Vilken fin bild på månbordet med spegel mm.


Ha det bra kram
Marina

Ullis/Leva på landet sa...

Ja man kan verkligen undra vart tiden tar vägen. Sommaren går alldeles för fort. Känner att semestern närmar sig sitt slut oh jag som har så mycket att göra. Kul med förändringar. Ska bli intressant att se hur det blir när du möblerat om klart.

Ha en bra dag!
Kram Ullis

Vecka - Vecka sa...

En massa fint du visar som vanligt!
Ja, en tredjedel av juli är förbi.. juli började ju just!

Visst är det härligt att förändra och sälja och köpa annat! Min man förstår tyvärr inte sig på sånt..

Kram,Lotta

Anonym sa...

Suckar av välbehag över att få se ditt vackra hem och med all stil och finess som du lägger ned!
Jag hoppas verkligen att sommaren fortsätter ett tag till!

Må gott!

//Cissi

Jenny Oak Fae sa...

Du har det så VACKERT !!!

Ja, vi får verkligen hoppas på att Augusti blir varm, men det brukar den ju bli..!

: )

Kram, Jenny

<3

In my house sa...

Usch, ja va tiden går fort... Man vill ha en riktigt varm och fin sommar innan man är redo för hösten,,, har man haft de, så är höst så mysigt att få,,, tända ljus och allt mys inne...

Kram josse

Sara sa...

Jag känner också att tiden går så fort, man får passa på att njuta av varje dag.
Kram Sara

Solsjö - Under en vind sa...

Visst går tiden fort...jag som inte har börjat min semester än hoppas också på en riktigt skön och solig period framöver!

Här mår växterna också så där...till min stora sorg har mina två fina myrtenträd gett upp...glömde dem för många varma dagar i sträck och det gillade de inte alls!

Sååå fint med dokumentet inramat och det är med spänning man väntar på att få se ett ommöblerat rum!

Ha det allra bäst! Kram!

Lilla Blanka sa...

Hej på er!

Jösses vad fina bilder...! Blir alldeles skakig av den vackra jalusidörren..var det den du fyndande för ett par månader sedan..?
Eller var det en jalusifönsterlucka..?
Ja tiden går fort nu, lite för fort..man vill bara dra i handbromsen och njuta i godan ro :)

Kram & ha det så bra!
Mia

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Susanne!

Visst känns det så... Sommaren bara rinner iväg, och alla växter blommar över alldeles för snabbt...

men vad härligt med lite ommöblering! Det gillar jag skarpt! Hoppas på att få se lite av det längre fram!
Så ni sålde en soffa? Är det samma sak som att ni köpt en ny tro?
Hihi, nyfiken i en strut va?!
men det är alltid så roligt att se vad du har gjort för fint...

Önskar dig en härlig fredag! Och Alice såklart!

Kram Hanna

P.s Jag gillade också fönstret mer i vitt! :)

MiaMaria sa...

Vackra bilder från ditt vackra hem!!!

Och visst är det kul att förnya håller fullständigt med!!!!!

HA´det så gott!
MiaMaria

Living by Milla sa...

Hej Susanne!

Ja, fy vad fort det går, halva sommaren har gått redan.

Fånga dagen och njuuut!

Ha en trevlig helg!
kram Camilla

Annas skattkammare sa...

Håller med dig, man får nästan lite panik när man tänker på det. Om några veckor är det Augisti.. hjälp. Vackra bilder från ert vardagsrum, visst är det kul att ändra om lite då och då. Ha det gott och njut! Kram /Anna

Kullan Pullan sa...

Hej Snuttan!
Kom ihåg att lyssna på Gabriella Climi, du kommer att gilla den. Kattungarna försöker göra nya fartrekord nu på morgonen, energin är på topp. Ta hand om er och våra missar så syns vi på söndag.
kram paula

n o r d i n g å r d e n sa...

Underbara bilder från ditt hem. Igen. Så mycket vackert... ha en skön helg!! Mari.

Evelinas hus sa...

Jag håller med sommaren springer förbi allt för fort. Men senaste åren har augusti och september varit fina månader, då blir sommaren lite längre.
Ha det gott i ommöblering och andra projekt.
Kram Caroline

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin