torsdag 12 februari 2009

Nya lökar!

I går köpte jag hem lite nya små lökväxter. Finns nog inget vårigare och fräschare än dessa små godingar...
På samma gång var vi in och hämtade hem vår bil som varit på sevice... Snacka om tråkig utgift... Tänk vad mycket roligare man kunnat ha för dom pengarna i stället... Nu är vi alla friska i alla fall... Till och med bilen... *fniss*
På en närliggande loppis fyndade jag den här söta perkulatorn. Som var helt oanvänd fast den har så många år på nacken. Den är helt underbar med sin glasknopp på locket och har nu på morgonen serverat oss te till frukosten...

Hoppas ni får en härlig Torsdag!!! Tusen kramar till er alla från ett vintrigt och vackert Dalarna!!

Susanne

37 kommentarer:

Weißer Vintagezauber sa...

Hallo Susanne,bei uns sieht es im Moment auch so aus.Es schneit gerade ununterbochen.Ist das dein Häuschen und dein Wohnzimmer?Traumhaft schön!!!!!Machs gut,bis bald,Elke.♥♥♥

Unknown sa...

Ha,ha,ha, nya lökar, ja du det fick iallafall mig att undra???
Skönt att höra att ni är friska igen. Här har vi en liten sjukling som är hemma från skola nedbäddad i soffan med jättestor godisskål.
Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Underbara lökbilder!! ; )

Och den perkulatorn, vilket litet fynd, så fin!!!

Vintriga hälsn tillbaka till dig!!

LantlivsAnette sa...

Åhhh, visst är det väl fint med lite grönt, lökar är verkligen fina...
Och vilken fin liten perkulator..det ska vara du till att hitta så fina fynd !!
Jaa, så där ser det ut hos oss också nu...massor med snö..men vet du, håll i dig nu..vi har minus 26 grader !! Brrrr...var precis ut en liten prommis med hunden nyss..
Kraam Anette

Hemmalycka sa...

Härligt och fräscht med nya lökväxter.
Vilken underbar perculator, har aldrig sett en så vacker faktiskt, vilken tur ni hade som ramlade på den.
Kram Åsa

rosenskära sa...

Schyssta lökar och fina fynd, vilken perkulator!

Lena

Rummet för välbefinnande sa...

Vilket fynd du gjort!!! Perkulatorn är ju jättefin! Det blir så härligt vårfräsch med en gång när man får inte lite lökar, även om vintern håller sitt grepp utomhus.
Så skönt att ni kryat på er nu allihop - familjen och bilen *ler*
Ha en fin dag!
Kram Mia

Myrrabutiken sa...

Oj vad fint med all snö:) ja visst är det härligt med vårlökarna, nu längtar man...ha en bra torsadg du med/Jenny

Skatan sa...

Godmorgon - eller god förmiddag! Här håller vi på att skaka liv i oss efter en konstig natt. Vakna, sova, vakna, sova, vakna, sova...suck! Jag tror på tyngre mat för den här killen. Han är stoor. Passerade sju kilo för snart tre veckor sedan. Han har just blivit tre månader...var skall det här sluta :) Taxöron är nog svaret ;-)

Trist med bilutgiften! Betala fort och glöm ännu snabbare!

Kram!

Det vita dårhuset sa...

Halloj!
Vad skönt att ni mår bättre!

Jag ska försöka väcka mina pelagoner men det är inte lätt när huset är upp och nervänt...;-)

Jag har aldrig varit med om sån här röra, någonsin!!
Fattar inte hur folk orkar renovera hela hus.

Men det blir nog bra när det är klart =)

Kram Erika

Anonym sa...

Underbart med nya lökar.

Här ska det klippas pellisar idag och sättas en massa nya sticklingar och baka cupcakes tills på lördag.

Sedan har jag börjat sticka på nya spännande saker....

Varför måste man jobba ibland?????

Kram från 08:an

IKT i min vardag sa...

Jag handlar nya lökar varje vecka ;) Det är så härligt att få in lite vårkänsla med hjälp av pärlisar och krokusar.
Vilket vinterland ni har däruppe, här finns lite snö iallafall så att barnen kan ha ett vettigt sportlov.

Kram

Bygatan sa...

Men så skönt att höra att ni är friska! Även bilen, hihi

Vilket fynd du gjort, har aldrig sett en sån modell. Frukosten måste nog smaka ännu bättre med servering ur en sån;-)

Ha en bra dag, kram Lena

Anneli sa...

Hej!

vilken läcker perculator - en riktig skönhet!!
Visst ger det en härlig vårkänsla att ta hem de första vårlökarna!! Jag var och grävde upp lite snödroppar och satte i kruka...längtar sååå efter våren!!

Ha det gott!!

K R A M

Sara sa...

Fina bilder på vårlökarna! Och du har en jätte fin blogg!!!
Snö är verkligen vackert men det skulle vara skönt med lite vår snart!
Kram sara

Tulipa sa...

Hej vackra Dalarna!
Det ser så förföriskt ut!

Bil är tråkig utgift, allt från försäkringar till service och reparationer...
Usch ja, tur att du fick så fin perkulator med dig hem! Fint med glasknoppen!

Kram mariette

Lilla huset på prärien sa...

Vackra bilder. Perikulatorn är ju ett fynd! :)

Herregud så mycket snö ni har!! Lasta på släpet och kom hit med lite... här är bara blask! Inte kul för barnen.

Kram J

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig. Ja, jag skulle också behöva nya lökar...
Mina är halvt döda ha ha ha...(jag e trött, behöver sova...)

Vilka härliga fynd du gör, o härliga bilder som alltid...

Ha en underbar helg. Kram Pirre

dreamhouse sa...

underbart snölandskap ni har där uppe!! och håller med, finns inget vårigare än små krispiga lökar kramram

Inspiration i vitt sa...

Hej Susanne, vilka härliga vintriga vita snöbilder du visar, fast man längtar efter våren nu så tycker jag att det är så vackert med vintern på nåt vis.Ja nu får vi frossa i lökväxter av olika slag, så fint du har gjort på dina bilder men det gör du ju jämt.
Kram på dig/ingela.

Hem och Lycka sa...

Det är jättefint med lökar inne, nu håller mina på att vissna så jag ska köpa nya..

kram

Kerstin sa...

Åh, vilken gullig liten, kul att hitta en som man kan använda!

Ha det bäst! / Kerstin

P.s. Kika gärna in hos mig och var med i min lilla utlottning! D.s.

Maria renoverar sa...

Hej!
Som vanligt har du helt underbara bilder på din blogg. Tack för all inspiration!
kram Maria

Maria renoverar sa...

Hej!
Som vanligt har du helt underbara bilder på din blogg. Tack för all inspiration!
kram Maria

hemtrevnad marie sa...

Jättefin perkulator!
Jag har en liknande, fast inte så vacker som din nertill... verkligen en fin modell!
Vårblommor är alltid fräscht!!
Här håller plommongrenar på att slå ut i hallfönstret!
kraam

Millas hem sa...

Skönt att både ni och bilen känner er piggare! :)

Ha en fin helg!

Kram

Mitt hvite hus sa...

Herlige bilder, så herlig å høre at dere er friske igjen:O=)
Løkplanten var fin og stemningsfullt med de fine tingeneO=)
Vakkert vinterlandskap i DalarnaO=)
Klemmer Kerstin

Anonym sa...

Hej!!
Håller verkligen med dig att bilutgifter inte är några trevliga utgifter.Roligare att springa på loppis och dyl och fynda till en liten penning.Ditt fynd var inte dumt,satt väl som en smäck att fynda den efter bilnotan.
Fina planteringar du gjort,jag tycker dom är finast när de är så där små och "skira ".
Är det dags att ta fram saxen till pelargonerna nu förresten???Mina ser ju inte så roliga ut .
Ha det gott i snöhögarna ,hoppas vi får lika fint solväder i helgen som vi haft idag/A.i den lilla röda stugan

Marits vita skrin sa...

Hej hopp.

Vackra bilder du visar sussane.

Och inte är du för stor för Twisr & tango, nu har du vane föreställningar ;)

Kram

Love Your Homes sa...

Hej Suss,
hur mås det?

Man kan inte säga annat än att det är sanslöst vackert hos er i Dalarna.......får mig att sakna mina nipors landskap.

Kram från Ia

Viola sa...

VIsst är det undrbart med alla lökar som puiggar upp och vilka fynd du gör, vill ha vår, beger mig till Spanien på lördag, kram

Gnistrande snö sa...

Härliga bilder du visar och visst är vårlökarna underbara, så fräscha och så fulla av grönskande liv.

Känner igen det där med tråkiga pengar på bilservice, vi har oxå precis gjort en, så nu har man ett stort hål i plånboken :-)

Supercharmig perkulator du fyndat.

Ha en fin kväll!

Kramar
Katarina

Erika sa...

Thé kannor hade junnat köpa många men jag har insett att jag inte har plats eller att jag inte använder dem. Gäller att prioritera sina fynd.

Les Cotrions sa...

Lovely photos! So nice setting! Beautiful contrast....spring inside...winter outside!
Sweet week end!
Vale

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh vilken underbar perkulator, är den till salu??? Fniss förstår att du vill ha den kvar. Är själv en te drickare och det lät riktigt gott med en te kopp. Underbara bilder. Ha en mysig fredag.
Kram Tess

Inspiration i vitt sa...

Hej Susanne, nu är det du som har fått mail av mig.
Kram/Ingela.

Anonym sa...

du visaar alltid så fina bilder!! Jag har länkat till dig ifrån oss. Jag hoppas att det är okej? annars så får du säga till.

/nina

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin