söndag 22 november 2009

Basil in a teapot

Jaha, så är gråvädret tillbaka igen som ett brev på posten... Visst var det en underbar dag igår? Tänk vad lite sol kan göra underverk för själen. Vi hann med massor här hemma. Både inne och i trädgården...

Basilikan har hamnat i tekannan. Det var Alice ide´! Den ser lite tilltufsad ut för här går basilika åt som smör i solsken. I morgon vid den här tiden är det inte säkert att det finns någonting alls kvar... *fniss*
I går kväll hade vi en liten byträff hemma hos oss. Vi grillade mumsiga grillspett och spelade spel långt in på natten.... Är liite trött idag, men inte så farligt, men det blev både ett och två glas med gott rödvin...
Nu väntar vi på att Alice ska komma hem från sitt konfirmationsmöte. Hon har lovat att baka något mumsigt på eftermiddagen... Ska bli gott att se vad hon hittar på. Hon e´ flink med sina vispar och bunkar må ni tro.....
Kram Susanne

21 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Ditt kök är bara så vackert och kryddväxter i gamla burkar el vackert vitt porslin är både praktikst och fint! Grillspett o rödvin, det låter som en toppenlördag! Ha en skön söndag, trots det grådassiga vädret... Mari.

Skatan sa...

Hej Susanne!

Det låter som en skön dag hos er! Även här fick vi njuta av solen igår men endast igår...idag är vi åter till ordningen med grått ;)

Nåväl, man får hitta på annat som ljusar upp tillvaron!

Önskar en fortsatt trevlig helg.

Kram,

Anna

Lilla huset på prärien sa...

Det låter härligt Suss! Jag känner att det är lite lång körväg till er men annars hade jag definitivt kommit förbi på en kopp kaffe i eftermiddag :)

Själv hoppas jag få bakat lite lussebullar... vi får väl se!

Kram Jenny

Love Your Homes sa...

Hej allihop,

skulle tryggt lämna över mina bunkar o slevar till Alice
här hemma hos mig.....kom o hälsa på vettja!

Kram på er i massor,
Ia

Viveka i Bläckhornet sa...

Mmmm grillspett o vin. Vilken toppenkväll!

Här är en till som älskar färsk basilika. Trist bara att den säckar ihop så snabbt.

Har just nu en kaka i ugnen som dottern beställt. det var visst fika bjudning i skola imorgon.

Kram Viveka

Camilla sa...

Hej Susanne!

Mys söndag låter det som - det blir det här oxå. Fast min Alice är hos sin pappa så här blir tyvärr inget nybakt :)

Fick den ljuvliga boken Romantiska Hem igår - så vackra bilder bla. från ert underbara hem!

Kram Camilla

Marie - Systrarna sa...

Doften av färsk basilika... mmm... :-)
Snart blir det doft av lussebullar här hemma - mannen och lilla dotterna bakar som bara den! Det är bra, för jag har lite annat för mig!
Hoppas det blir en mysig fikastund i e.m.
/Marie - Systrarna -

Kamomilla sa...

Nog vore det skönt med lite mera sol!!

Utlottning hos mig denna vecka! Kika in!
Kamomilla

Louise sa...

Så vacker köksbild!! Hon kommer med fina idéer din söta dotter och tänbk vilken lyx att få goda bakverk som hon svänger ihop hastigt. ja det är underbart med goa barn!!

Tiina sa...

You have a very beautiful kitchen!

Anci sa...

Hej !
Idén var inte dum ! Fint blev det.
Vad mysigt det låter med byträff :)

Kram
Anci

Inka sa...

Hej, Susanne!

Du har det ju såååå fint.
Smakligt nybakat.


Kram Inka

Jane sa...

Du har så vackert hemma!! Kramis

Jane sa...

Du har så vackert hemma!! Kramis

Jane sa...

Du har så vackert hemma!! Kramis

Anonym sa...

Vad jobbar du med? /Ebba

beate sa...

stilig med urter i en liten mugge!

kos dere med hjemmebakst!

klem Beate

Norregård sa...

Hej!! Jag har tittat runt en stund på din finfina blogg, att jag inte hittat hit förut!!! Så vackra bilder och bara fina saker:o) Jag kommer definitivt tillbaka!!
Kram Malin

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad trevligt med byträff, det lät ju hur treligt som helst!
Ha en fin vecka!
Kramis/LenaS

me and alice sa...

Hej Ebba!
Jag jobbar som frilansande skribent och stylist!
kram Susanne

Vi i stan sa...

Men vilken superfin tekanna! Just en sådan har jag föreställt mig i mitt kök =)
Hoppas innerligt att jag ska kunna komma över en sådan på loppis.

Ha en fin dag!

Häls Malin

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin