måndag 16 november 2009

Blogguppfräschning?


foto: Magdalena Björnsdotter

Hej alla godingar där ute!
Jag har länge velat göra någonting åt bloggens utseende. Just nu känns den väldigt stökig. Sidobilderna är gamla och tråkiga, ja allt känns rörigt helt enkelt.
Vad tycker ni? Ska jag göra en blogg med tre spalter, eller rör jag till det ännu mer då kanske? Bohem som jag är... *fniss*

Tyck gärna till vetja! Ni vet att jag lyssnar på er. Det är ju ni som ska stå ut med bloggen...

Kvällskramar Susanne ♥♥♥

36 kommentarer:

Linruz sa...

Visst är det kul att göra lite nytt i bland.
Jag upplever många gånger att bloggar med tre spalter känns lite röriga för ögat.
Själv vill jag att bilderna i inläget ska få tala fritt utan massa sido distraktion.
Men som sagt smaken är som baken....
Kram på dig
Lina

Viveka i Bläckhornet sa...

Nej ändra inte om till tre spalter.
Tycker det är så jobbigt att läsa med ett rörigt intryck. En del har valt mörka eller mönstrade bkgrunder och jag får nästan huvudvärk av allt.
Du har en sån härligt ren och lättlästblogg som man blir glad av att kika in i.

Varm kram
Viveka

StrandviksVillan sa...

Jag tycker din blogg är fin som den är! Kanske du bara kan ändra typsnitt eller så för att få en förändring? Eller en ny header kanske...
Själv gillar jag inte riktigt dom där tre bilderna som kommer under inlägget "Kanske gillar du" och inte heller annonser, men det är förstås en bisak. Dina ljuvliga bilder är det viktigaste :)

Lycka till!

pysseltanten sa...

Nää...jag tycker inte heller att du ska ha tre spalter..blir lite rörigt tycker jag...
Håller nog med ovanstående talare..att dom här bilderna efter...kanske gillar du....o annonserna som rör sej hit o dit...gör det hela lite rörigt...
Annars gillar jag din blogg som den e..
Jag gillar ju att kolla dina bilder, o läsa dina inlägg..no matter what...=))))
Kraamizar Git

pysseltanten sa...

Nää...jag tycker inte heller att du ska ha tre spalter..blir lite rörigt tycker jag...
Håller nog med ovanstående talare..att dom här bilderna efter...kanske gillar du....o annonserna som rör sej hit o dit...gör det hela lite rörigt...
Annars gillar jag din blogg som den e..
Jag gillar ju att kolla dina bilder, o läsa dina inlägg..no matter what...=))))
Kraamizar Git

Eva sa...

Alltid fint oavsett hur det ser ut. Men jag håller med ovanstående om att det är bättre med två spalter. Förnya fotona om du vill men jag är nöjd om du är nöjd!

Kram Eva

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj vilka vackra ljustakar, de snyggaste jag någoninsin sett!!! Så många Magdabilder du hade på lager, vackra,... nje, inte tre spalter, ja , el det känner ju du men jag tycker iblnad att jag flcakr med blicken fram å tillbaka när det är så... du har redan en toppenfin blogg ju! Lite "rörigt" blir det lätt på en blogg när man vill ha sidoinfo, reklam och egna bilder....jag skulle vilja dona till min lite med framöver men har inte blivit av....kommer du på ngt kul kanske jag kan be dig om råd: ) Mari. ( nu ser jag att många ogillar de där tre bilderna underst, kanske jag skulle ta bort dem cokså då.... )

Vitt för själen sa...

Hej Suss!!
Jag tycker inte heller 3 spalter..
& jag tycker inte du behöver förnya den alls- den bästa av de bästa!

Men jag vet ju hur man är..man vill ha förnyelse. Men som en ovanstående sa: ny header kanske..?

Må så gott. /Sophia

Dalafrun sa...

Hej Susanne

Det är ibland skönt me nå nytt, men för mej spelar de ingen roll hur din blogg ser ut. Den kommer att va lika härlig å inspirerande som vanligt :-)

Ha en fortsatt härlig vecka

Kram Sara

Stina sa...

Jag tycker bäst om två spalter. Enkelt och fint, som du har nu.:-)
Kram Stina

MODERN COUNTRY sa...

Hei Susanne!

Håper alt er bra med deg! Visst er dette en herlig sesong!!

Gud så fint du gjør det alltid, jeg ble så Inspirert av "juleverkstedet" i deres uterom. Herlig lyse vakre bilder!! Lekker strikket trøye har du også.

Din blogg er så herlig, en av mine absolutte favoritter. Synes både fargevalg og Layout er fin som den er. For mange spalter virker for meg for rotete. Ettersom jeg selv liker det enkle. Bildene og teksten taler for seg selv vil jeg si.

Ha det så godt der borte i grannelandet og nyt av disse herlige dager!!

Varm klem
Aina

SockerBitsHuset sa...

Jag gillar din blogg jättemycket som du har den nu!!!!
Fast vad du än bestämmer dig för att göra kommer jag såklart fortsätta läsa din blogg :) Tycker den är jätteinspirerande... Gillar alltid dina bilder :)

Ha en skön kväll..
Kram Therese

Engelska Villan sa...

Jag tycker inte alls att din blogg upplevs som rörig! Inte tre spalter tror jag. Det tycker jag kan bli rörigt. Men kan du inte sätta reklamen lite längre ner så att den inte syns intill det senaste inlägget, så kanske du upplever det hela mindre stökigt. Inte för att det ÄR stökigt på nåt sätt :)
Du har en jätteren och fin blogg, men jag vet hur du menar. Man tröttnar själv ibland.
Kram Anna

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Jag gillar din blogg som den är. Enkel men fin, tycker det är jobbigt med för mycket. Less is more.
Kram Marie

Stine sa...

Jeg er glad i tre kolonner, for da er det plass til flere lekre bilder ;) Men der er jo en vanesak, jeg har tre kolonner. Du har en kjempeinspirerende blogg forresten! har vært fast leser lengelenge!

Hilsen fra Stine

The Real Estate Talker sa...

I liked all the pictures, they were so nice to look at, now I miss them
Cheryl

Noll54/Eva-Karin sa...

Härliga bilder på kaka&choklad,,, mysigt att börja med adventspynet,,, det är tur vi har det nu i mörkret!

Ha det så gott! Och föresten din sida är fin som den är,,, men visst kan man väl byta lite bilder på sidan ibland, det behöver jag med!

E-K/noll54

bikim sa...

Soo pretty!
Take care,
Rosa

Fågel Blå sa...

Hej jag brukar titta in hit ibland, och jag tycker inte du behöver göra om din blogg, den är fin som den är!
Kram Kathrine!

Hagbacken sa...

Hej Susanne! Jag ändrade nyss om till tre spalter...gjorde en liten enkät-undersökn samtidigt för att fråga läsarna vad de tyckte...

och majoriteten gillade det inte, precis som jag förstår här ovan av dina kommentarer...men visst är det så, att man gärna villförnya sig lite emellanåt....men jag tycker också din blogg är fin som den är :)

Kram Linda

Mjölk, Puder & Aska sa...

Tummen upp för 2 spalter, jag blir lätt förvirrad när jag försöker hänga med de 3 spaltiga bloggarna, din blogg är så fin och du har sådan smak, kram Anna

Villa Carl Larsson sa...

Jag tycker du har en sån stilren och långt ifrån rörig blogg. Det är inspirerande och väldigt roligt att kika in här!! Vad du än fixar till här så kommer det att bli fint, men det är absolut inget måste för att locka mig tillbaka i alla fall för jag trivs så bra här så :)

Kram Josefin

Lilla huset på prärien sa...

Nej inte tre spalter, det tycker inte jag heller. Det känns alldeles för rörigt. Jag tycker din blogg är fin som den är men vill du göra lite nytt kan du ju alltid ändra lite på färgerna och byta ut fotona helt i hörnet. Det brukar jag tycka är kul :)

Kram J

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen,
Älskar din blogg den är snygg och inte rörig,dom som har tre fält blir så oftast så röriga.
Ha en underbar dag.
Kram Theres

Anonym sa...

Nej....inte tre spalter! Det känns bara rörigt. Jag hade det ett tag av "misstag" och är glad att jag fick tillbaka det som det ska vara.

Om än dina bilder är gamla isidospalten så är dom väldigt fina.

Kram Pernilla

Fru Ekeby sa...

Hejsan svejsan!
Du skulle inte behöva fundera på det här egentligen - din blogg är så härlig!
"Kanske gillar du" behövs inte tycker jag om man har "Etiketter" på sidan. Dom täcker upp ett ämne bättre.
Men det är din blogg och du gör exakt det du vill!!!
Men tack för att du frågar!
Ha det bra! Från fru Ekeby.

Anonym sa...

Hej!
Jag tycker det är fint som det är, byt ut bilderna i högerspalten istället!? 3 spalter är lite jobbigt o rörigt, man får lite för mkt att kolla på när man scrollar nedåt :)
Kram Anna

Anonym sa...

Jeg liker bloggen som den er!
Maria Bergitte

Karin Krut sa...

Hej Susanne! Jag har också funderat länge på att ha tre spalter men jag vet inte hur man ska göra, och funderar också liksom du, om det kanske blir lite stökigt :) Men å andra sidan.. vi vill ju se så många bilder från dig som bara är möjligt varje gång man kommer hit ;)

Karin Krut sa...

Jag igen... ;) Jag gillar dom tre bilderna.. "kanske gillar du" Dom ger lite mersmak och tips till läsning, dom väcker nyfikenheten. I början hade jag lite svårt för dom men det är en vanesak, jag har dom på min blogg också :) Jag håller nog inte med ovanstående skrivare riktigt... fram för fler bilder ;) Man behöver ju inte skrolla så fort hela tiden, det blir som en påse med smågodis som man kan sitta och gotta sig med en stund ;)
Kram Karin

Noamaja sa...

Hej!

Din blogg är ju så fin som den är men förstår att det känns lockande att förändra ibland... Omedelbart tänkte jag, inte tre spalter... med reklamen tror jag det skulle bli för mycket. Annars tycker jag att det är ok med reklamen, kan betala det priset för att få se din fina blogg;-) Jag gillar den vita bakgrunden men det är också fint med mörkare för bildernas skull... Äh, du hittar nog på något;-)

Kram,
A

Anette sa...

Två spalter är bra och överskådligt tycker jag. Men det spelar ingen roll. Din blogg är fin säkert med tre spalter också ;)

Ha en fin tisdag

Kramar @nette

beate sa...

Hei Susanne
Jeg liker godt tre kolonner. Synes det blir oversiktlig og lett å finne frem. Jeg liker best hvit bakgrunn og bilder uten rammer rundt...
Håper ikke du gjør noe med fonten din...jeg synes det kan være vanskelig å lese fonter som er litt snirklete om du skjønner hva jeg mener...

lykke til! gleder meg til å se resultatet!

klem Beate

Lillemor i Hummelsta sa...

jag tycker det är lugnt för ögat med två spalter, men tre fungerar bra om man inte har för mycket i spalterna. Har själv tre, men försöker att bara ha senaste inläggen från bloggar jag följer i vänsterspalten, har börjat plocka bort annonser på senaste tiden för ett rent och avskalat intryck. Gillar ju att ha det så hemma så varför inte i bloggen ;)
Tycker om dina vackra bilder.
Kram Lillemor

Ina sa...

Ibland är det kul med något nytt men jag kan inte påstå att jag har så många idéer tyvärr...
Ser att du också satt lite lökar, jag köpte Narcisser häromdagen och ett par amaryllisar men inga Hyacinter än men det kommer...:-)
Kram Ina

Emmas inne och ute sa...

Hej! Jag röstar för två spalter men med lite uppdatering istället. Tre spalter är väldigt rörigt för ögat!

Kram Emma

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin