onsdag 4 november 2009

Collection on our black beauty...

Hej hopp!
Först vill jag varmt tacka er alla för era åsikter om influensavaccinet och alla gulliga kommentarer ni skriver. De betyder jättemycket för mig... Vi har nu beslutat oss för att det blir vaccination i vår familj. Om inte annat så för att skydda vår pojke som har astma. Han tillhör riskgruppen och fick sin spruta i går eftermiddag. I dag är han hemma från skolan med värk i armen och en liten förkylning... Sen får vi se när vi övriga får vår spruta. Det verkar dröja...

I gästrummet har jag ställt ihop några pressglasvaser i grupp. De flesta är fyndade på loppisar. Jag tycker att samlingar gör sig allra bäst när man ställer ihop dom i grupp... Här varierar sedan blommorna efter årstid. Just nu är det en liten granruska...

De står på vårt svartmålade piano i gästrummet...


Just nu gör Anna Anka vaserna sällskap ovanpå pianot och skäller på dom som spelar för högt! Sch! *fniss*
Jag ska åka bort och jobba i några dagar, men inlägg kommer dimpa ner ändå...
See you later alligator!
Susanne

25 kommentarer:

Lotta-livets väv sa...

Kan man spela fört högt på ett piano?????
Vackra vaser, har också en vurm för små pressglassaker! En gran passar väl för årstiden.
Kram
/Lotta

Useful Art sa...

Hejhej!
Jag ser att smågranarna har kommit in, gud va mysigt! Längtar verkligen efter att få dra fram julen :)

Kram /Sara

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh vilket vackert piano!!! och den juldressen med vackra bandet....ja, flunsaspruta har jag bara tagit en gång i mitt liv, för ca tio år sedan, då jag blev uppmanad för att jag då hade en njursjukdom i övrigt har jag aldrig tagit ngn. Men, det skadar inte att ta den, det är gratis och är man mycket bland folk kan man både bli smittad och smittas, så fel är det inte. Ha bra jobbdagar! Mari.

Camilla sa...

Hej Susanne!

Vilket underbart vacker piano!!! Skulle oxå vilja ha ett svart men det vi har får duga - piano är liksom inget man bara byter...fast jag tycker ärligt talat att vårt är riktigt fult :)

Vi skall oxå vaccinera oss!
Kram Camilla

hemtrevnad marie sa...

Snyggt där på pianot du....
angående vaccinet du skrev om i förra inlägget, så är ju själva grejen att alla ska ta det för att förhindra spridning...vår 12-åring har en svår lungsjukdom och har redan fått vaccinet, vi andra tänker ta det så fort vi får!
Supersnygg julklänning du fixat!!
kramis

Eva sa...

Som vanligt, jättefina bilder.

Kram Eva

n o r d i n g å r d e n sa...

Å nej Susanne, jag önskar jag kunde säga tack så mycket, det vore en dröm att ha ett sådant kök men det har jag icke, det är Lisa Stevens bild fr hennes hemsida fotat av Minna M S. Mari.

Camilla sa...

Hej igen!

Men det här med pianot - den tanken har slagit även mej men visste inte om jag skulle våga? Har du målat med vanlig träfärg? Kram igen!

Louise sa...

Jättevackert piano! För mig symboliserar också pianot jul *fniss* eftersom enda gången jag spelar piano numera är på julen då jag drillar julsånger...

Millas hem sa...

Superfräscht!!
Önskar att jag hade plats för ett piano...eller två!=)

Ha en fin tripp!

Kram Camilla

Lauras gård sa...

Låter som du ska i väg på något speciellt jobb?! Nu blir jag nyfiken!

Jag är också i valet och kvalet angående vaccination. Men just nu lutar det åt att det blir. Astrid är ju för liten för det, men vi andra tar nog sprutan. Kram Stina

n o r d i n g å r d e n sa...

Å nej men tack då: ) du ser, jag tar förgivet att det inte är så märkvärdigt, och det är det inte heller, bloggvinklar du vet... men tusen tack än då rara du!

Viveka i Bläckhornet sa...

Enkelt men stilfullt med dina vaser. Sen älskar jag ditt vackra avarta piano :)

Ps.
Jag och sonen tog ju sprutan igår och ingen av oss har fått nån reaktion på den annat än lite ömhet där sticket (som för övrigt inte kändes)togs. Men det ömmar bara om man tar där inte annars. Och det är inga problem att använda den som vanligt. Av alla vi känner som tagit den har ingen haft någon biverkan. Så jag tror de få som är kommer i tidningen. Ds.

Kram Viveka

Anna-Malin sa...

Ääääääälskar pianot....

Kram
Anna-Malin

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så underbart piano det är något som jag Drömmer om en carl larsson jul med barn som dansar och mamman spelar piano.
Kram Theres

The Secret Garden sa...

Snyggt med det där svarta pianot! Men jag vet inte om jag skulle våga spela...med anna anka som sitter och kritiserar! :)

Ha en fin kväll!

Kamomilla sa...

Vad bra att han fick det i alla fall! Jag hoppas sonen får sin morgon!

Marie - Systrarna sa...

Vad glad jag blir av att se ett piano som inte blivit en annons under skänkes på Blocket! Det finns så många vackra pianon - även om inte alla LÅTER vackert... Men det klart, de tar viss plats i ens hem...
Vill passa på att tipsa om att jag och min syster nu startat en egen blogg! (Lite pirrigt att annonsera det här - Me and Alice är absolut en av mina favoriter att följa!)
Men nu är det sagt - så välkommen till SYSTRARNA!
/Marie

lottens vita och gröna sa...

hej suss, här ska vi vaccineras med...fast det finns ju inget, morr!!! vilken härlig samling vaser och så vacert de tronar på pianot!!!
ha det gott då på din tripp! varmkram lotten

According to Nicky sa...

Fina vaser!! Jag håller med, dom är snyggast tillsammans :)

Kaffevagnen brukar stå vid Illum (området) i gågatan. Hoppas att ni hittar den! Önskar er en riktigt trevligt vistelse i Köpenhamn! :)

Kram/Nicky :)

Kaylovesvintage sa...

looks wonderful

Kalkstenssommar sa...

Men Susanne vad du får mig att ångra, ångra och åter ångra! Jag var för 3 år sedan erbjuden att överta ett liknande svart piano av en vän. Men icke, fick inte till det! Ja, det hade ju blivit väldigt snyggt. Avis på dig idag blir jag (men det är ju inte första gången.....)

Kram i höstrusket

L

Vitaboet sa...

Åh så vackert du har gjort det. Väldigt kul att läsa och få inspiration.

Ha en fin kväll vidare.

Kram Camilla

Dans på roser... sa...

hei!

=) fant akkurat veien inn til din nydelige blogg.
Såååå fin! liker det jeg ser!
Hit kommer jeg gjerne igjen, og jeg har allerede linket deg.

Kathrin

Denise sa...

Lika inspirerande blogg som alltid!
Så himla vackert med piano!:)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin