tisdag 24 november 2009

Cosy

I går var sonen hemma från skolan för att han kände sig krasslig. Jag gjorde en brasa i vår kamin så det blev varmt och skönt här hemma... I vårt hus har det funnits flera kakelugnar.

Tyvärr fanns ingen av dom kvar när vi flyttade in, men vi är mer än nöjda med vår kamin vi satte in för några år sedan. Den har täljsten på sidorna som håller kvar värmen i den riktigt länge, och den lite modernare formen bryter av fint mot allt det gamla...Den här söta pallen är ett av mina pågående projekt just nu. Ingen målning... Ska bara försiktigt plocka bort tygtrasorna som hänger ner runt om...


Tusen tack snälla ni för att ni röstat på mig i IKEAs pysseltävling... Såg att det fanns många fina bidrag! Ni får gärna fortsätta rösta! Tävlingen pågår fram till den 20 December.
Här kan ni rösta!

Yesterday our son was feeling a bit ill and stayed home from school. I made a fire in our stove and we had a cosy day inside for a few hours.
Thank you all for woting on me in IKEAs blogcontest. You can vote until December the 20th.
My new projekt is this little stool. I´m just carefully taking of the torned fabric....

Innan jag kröp till sängs igår hade jag haft över 2000 besökare. Vet inte vad räknaren slutade på, men det är inte klokt vad många ni har blivit som besöker min lilla blogg *fniss*, men det är såå roligt och jag blir så glad att ni fortsätter komma tillbaka... Och tänk att det blir bara roligare och roligare att blogga också! Om ganska precis en månad har jag tvåårs-jubileum. Tänk vad tiden går...

Alla kramar till er! ♥ Susanne

21 kommentarer:

Unknown sa...

Halkade in här hos dig och hittade din skyltblogg! Skrev ett inlägg om det idag hos mig. Hoppas det var ok.

/Änglahår

Goa sa...

Så fantastiska bilder! Stolen är bara lovely!!!
Och nu har ajg röstat på din dukning. Försökte kommentera, men det gick inte. Så jag bara kopierade det hit..:)
-Underbart Susanne!
Du ger namn åt enkelheten på ett sätt som gör den nästan andlig...och nu vill jag bara göra likadant och invänta julen.
Tummen upp för dig, du fina...

Puss o kram på dig och den bästa dagen...

blomsterboden i skanör marie sa...

Visst är det underbart med braskamin, vi fick vår godkänd igår, så vi eldade HELA kvällen, mmmm Ska nu go in ock kolla vad du gjort på IKEAS sida. Ha det gott!!

Kramkram Marie

fröken knopp sa...

ohh..vi har med en kamin..fast en gammal..men jag bara älskar den!! Nu hamnade även en i vårt "nya" sovrum..den är dock ej eldningsbar men den går bra att fylla med ljus..så mysigt!! :)

Gud vad många besökare!! duktiga du!! hm..själv är man glad om man slår 30 varje dag..hihi...

Kramar elin

Millas hem sa...

Hej Susanne!

Ja, visst är det mysigt!

Vi satte in kasett i öppna spisen för några år sedan och det är en riktig stämningshöjare och ger så mysig värme, att det sedan är fint också är ju ett stort plus!

Kram Camilla

Galleri Hönshuset sa...

Hej Susanne

Vad mysigt med värmen från kaminen...Känner den ända hit =)

Vilken fin dukning du hade gjort, enkelt och ljuvligt...

ha en toppen dag. Kram Pirre

Liten Bod sa...

Så fin pallen ser ut! Jag har en jättepall med likadana ben som står på tur här hemma... Kram, Tina

Jenny sa...

Hej Susanne!
Vilken fin kamin, är det en Tuulikivi?

Din pall är ljuvlig:)

Nu ska jag kika in på IKEA och kolla dina pysselbidrag!

Kram Jenny

Stina sa...

Så mysigt! Vi har en vi med, som står och väntar i källaren. Hoppas att den hamnar på plats snart.;-) Kram Stina

Kaylovesvintage sa...

looks very cosy

Kaylovesvintage sa...

looks very cosy

Malin sa...

Vi är på väg att sätta in en kamin vi med. Den ser ut som er fast utan täljsten. Det ska bli såå mysigt när det är mörkt och kallt ute.

hemtrevnad marie sa...

Å, så härligt att ha något att elda i...vi har bara en öppen spis och drömmen är ju en kakelugn, fast ekonomin säger nej...vi har ju en ful vedspis i vårt kök, men vi får inte elda i den ännu...
Försökte kommentera dina fina pyssel på Ikeas sida..men jag fixade inte det, himmel så oteknisk man är...
kram på dig!

Kallholmen sa...

Visst är det underbart med ljus och brasa...det bästa med Advent...tycker jag som inte är nån pysslare! Men jag kanske blir det nu när jag sett så mycket fiffigt på Ikeas pysselsida! Jag har röstat nu...på dig!
kram carro-barro

Hem och Lycka sa...

Spännande med pallen, ser jättefin ut. Mysigt och så fint med kaminen!

kram

Anonym sa...

Åhhhh nu sätter jag ihop Dig med Brallizbönan, åhhhh är hon Din dotter!!

Hon är så himla go & duktig, men nu fattar jag att det är genetiskt betingat!!

Agneta från Österlen

Hanna sa...

Så mysigt med kamin.
Kram
Hanna

Mamma C sa...

Härligt när man kan tända upp en brasa i kaminen.
Kram Mamma C

Ljuva lantliv sa...

Underbart med kaminer och öppna spisar. Möttes av en sprakande brasa när jag kom hem idag efter jobbet. Härligt! Har röstat på dig och dina pyssel. Kram Anna

Lilla huset på prärien sa...

2000 besökare!?? Oj det är ju helt ofattbart Suss. Vilken härlig spis ni har där. Vi ska skaffa en till som vi kan ha i tillbygget när det blir klart. Är lite sugen på en riktigt gammal gjutgärnsspis. Vi får väl se. Det är ju inte helt barnvänligt...

Lycka till i Ikeatävlingen!

Kram Jenny

Annas skattkammare sa...

Vilken snygg kamin ni har! Ser så mysigt ut med schäslongen där! Fin pall!
Kram /Anna

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin