lördag 28 november 2009

the gardenroom

foto Magdalena Björnsdotter

I dag har vi haft sovmorgon. Åh vad skönt det är att slippa vakna av klockan för en gångs skull. Det är bara en som fortfarande sover, och hon skulle kunna vinna VM i att sova... *fniss* Kanske ska ta trumpeten... Nä, jag skojade bara. Det är klart hon ska få sova ut. Hon behöver det.
Tonåring som hon är...

Dagens bilder är från vårt uterum...

I dag ska vi in till vårt köpcentrum och köpa till några småsaker Alice ska ha på sin streetdance-uppvisning i morgon i Falun... I morgon är det också en hel del julmarknader. Vi skulle till den i Falun vid gruvan, men den verkar inte vara förräns andra advent. Någon julmarknad ska vi i alla fall besöka. Önskar bara att det kunde komma en gnutta snö också så den riktiga stämningen infinner sig...

Todays pictures are from our gardenroom...

Kram och Puss från Suss!

21 kommentarer:

Mia sa...

Vilken underbar blogg! Hittade hit via ditt adventsljustips på Ikea. Jag blir alltid så glad när jag hittar nya bloggar som jag förälskar mig i och det har jag gjort i din. Tack!

Ljuva lantliv sa...

Tittar in för att önska dig en varm och härlig första advent. Underbara bilder som alltid! Kram Anna

Skatan sa...

Godmorgon!

Sovmorgon? De har jag innestående. Jag skall sova som tusan när ungarna har blivit lite äldre ;) Härligt att ni får era. GIssar att ni har haft er beskärda del av tidiga morgnar...

Härliga bilder från ert vackra uterum! Det måste vara riktigt kul att kunna pyssla där ute under olika årstider.

Lycka itll med dansuppvisningen!

Kram,

Anna

thea.e sa...

For et nydelig uterom dere har!:O)Vakkert...

Mina dagar sa...

Tänk att en kruka, mossa och ett vitt ljus kan vara SÅÅÅ vackert.
Hoppas det går bra för dottern i morgon!
Vi har just besök av våra vänner från Falun. Jag kan tipsa dom om dance-uppvisningen.
Trevlig 1:a advent!

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh en sån otroligt vacker hörna med ursnygga grejer och styling, underbart foto också!! Ja, vi får se om jag hinner med ngn marknad i morgon.

Just nu är jag bara så besviken på att jag inte syns på Ikeas sida och när jag väl gör det så kan inte folk rösta i af, då får de ett felmeddelande, suck va orättvist.... Som livet i stort: )

Ha en mysig helg, just nu sätter min sambo upp belyslning i utegranen! Mystiden är här!!!

Anci sa...

Hej !
Du visar de stämningsfulla bilder jag skulle vilja visa på min blogg :)
Vackert är det !

Kram
Anci

irene sa...

Hej!

Fina kort, och precis vilka ideer jag var ute efter. Mitt uterum behöver ett "aniktslyft" nu i adventstider.
Takk for fina ideer!
Ha en trevlig första advent!

Klem Irene

Lilla huset på prärien sa...

Skönt med sovmorgon! Jag fick faktiskt också lite sovmorgon... alla mina barn sov till klockan 7 och det händer minsann inte ofta här!

Skulle på en julmarknad idag men tji fick vi för det visade sig att den inte är förrän nästa helg :(

Ha det gött!

Kram Jenny

Anonym sa...

Hej Susanne!
Vackra bilder från ditt uterum, mycket stämningsfullt.
Jag önskar dig en fin första advent.
Gun-Britt

Anna-Malin sa...

Åh, så fiiiint...(Har jag sagt det förr...?! ;)
Hoppas det går bra för Alice imorgon!

Kram
Anna-Malin

MiaMaria sa...

Hejsan!

Sovmorgon=Underbart och behövs verkligen lite då och då...

Ha en skön advent!
MiaMaria

Angela sa...

Vilket ljuvligt uterum ni verkar ha... mysigt!

Mitt Egnahem sa...

Varm-Våta häsningar i Advent! Sova låter helrätt. Nästan längtar tills mina godingar kommer till sovåldern... Fast katten o hunden o tuppen är också morgonpigga. Är Ert uterum ett festrum? (Precis som de hade förr, ett rum för rejäla fester...) Ser så mysigt o festligt ut!
Ett mörkt, varmvått Värmland/Mitt Egnahem

Elzė sa...

Very Beautiful:)

Lauras gård sa...

Lycka till Alice på uppvisningen! Mysigt med julmarknad! Vi ska försöka komma i väg till Sigtuna marknad någon söndag... I dag var vi i Stockholm en sväng på eftermiddagen, mycket folk var det! Kram Stina

Mamma C sa...

Skönt att få vakna av sig själv. Jag gick en redig prommis i regnet i morse med prinssesan. Hade varit skönare om det snöat. Kommer ihåg när barnen var tonåringar. En av dom var makalös att sova. Men inte nu längre, nu har hon två småttingar som jagar upp henne.
Kram Mamma C

mammaxtre sa...

Vilka underbara skyltar. Ska genast göra en beställning.

Signe 1 sa...

Känner igen det där med att sova läänge på morgonen, hmmm...tonåringar ja...;-)

Riktigt fina bilder!

Kram Sofia

[ c o y o t e ] sa...

Fiint!

Kram Mia

Annas skattkammare sa...

Kikar in och önskar en mysig första advent! Mysiga bilder!
Kram /Anna

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin