söndag 22 november 2009

Glögg

Kunde inte hålla mig... Här kommer ett till litet inlägg. Måste bara tipsa er om den här goda glöggen...

Saffransglögg! Kan det bli bättre? Om man gillar saffran förstås... *fniss*


Den är inget för den som vill bli lite rund under fötterna. Finns inte ens en promille alkohol i den. Däremot är den toppen att bjuda sina barn på...

Underbart god i alla fall! (Hmm... Sen kan man ju alltid spetsa den om man vill).

Den här kommer från fina butik Norrgården i Falun...


Skål! Susanne
ps. Från och med i morgon kan ni rösta på min blogg på Ikeas hemsida...
Såg också att jag fått måånga fina mail i min mailbox under helgen. I morgon bitti ska jag sätta mig och svara på varenda ett. Jag har absolut inte struntat i dom...

18 kommentarer:

Anna Öhrström sa...

Hej Susanne,
jag säger som många andra sagt; vilken härlig blogg, vilket makalöst mysigt hem ni verkar ha. Jag blir så inspirerad av dina bilder! Jag och min lilla familj ska snart flytta till Motala. Där vi nyss blivit ägare till en mindre gård med tre hus. Åh, vad jag skulle vilja kunna trolla dit dig för att ge oss tips och råd när vi nu ska renovera och fixa härliga 350 kvm. Jag ska fortsätta läsa din blogg och inspireras av dina bilder. Detta var första besöket. Må så gott och njut av allt julepyssel som nalkas.
Vänliga hälsningar/ Anna Öhrström

me and alice sa...

Hej Anna!
Tusen tack för din fina kommentar!!!
Åh vad härligt, 350kvm!!!
Vilken dröm att få börja från början i ett sånt stort hus!
Ett jättestort lycka till till dig och din familj!
Kram Susanne

Mina dagar sa...

Tack för tipset! Den måste jag prova.
Jättefina bilder!

Ljuva lantliv sa...

Alltid kul med glöggtips nu när det närmar sig advent. Det går åt åtskilliga flaskor glögg hemma hos oss. En favorit är den som heter Lucia och har en ton av choklad. Mums! Kram Anna

Nilla H sa...

Hej!

Dit var jag igår, finns så mycket fint där! Helt underbar butik! Men jag måste erkänna... glöggen missade jag, såg den inte fast jag gick runt där i säkert en timme. Tur att jag hade lämnat gubben hemma =)
Ska åka dit nån dag igen, får titta efter den då. Såg ett sånt fint keramikfat som jag har gått och haft i mina tankar ända sedan jag åkte därifrån... lutar åt att jag kommer att köpa det om det finns kvar.
Ha det bra!
// Nilla

Kamomilla sa...

Hej!
Gulliga du, vad fint du skrev hos mig. Jag är ännu inne på att testa värkmeddiciner, om jag hittar en bra kan jag i alla fall göra lite mer, och slippa ha ont varje dag. De flesta är bara väldigt starka, och det behövs, men biverkningarna är jättejobbiga. Så jag testar mig fram och hoppas på att det reder sig. Operation tror jag är sista utvägen, och då gör man främst steloperationer och det är ju nog etter värre...

Men du, jag ger mig inte, jag är för envis för det! Jag gör nåt annat kul istället. Det är bara "sorgearbetet" som är tungt först. Men jag lever ju och är annars frisk och har det bra, är lycklig och har en underbar familj, så egentligen är allt bra!

Glöggen ser mumsig ut! Vore kul om den gick att få tag på här i Finland också.

Stor kram till dig!
kamomilla

Kamomilla sa...

Hej!
Gulliga du, vad fint du skrev hos mig. Jag är ännu inne på att testa värkmeddiciner, om jag hittar en bra kan jag i alla fall göra lite mer, och slippa ha ont varje dag. De flesta är bara väldigt starka, och det behövs, men biverkningarna är jättejobbiga. Så jag testar mig fram och hoppas på att det reder sig. Operation tror jag är sista utvägen, och då gör man främst steloperationer och det är ju nog etter värre...

Men du, jag ger mig inte, jag är för envis för det! Jag gör nåt annat kul istället. Det är bara "sorgearbetet" som är tungt först. Men jag lever ju och är annars frisk och har det bra, är lycklig och har en underbar familj, så egentligen är allt bra!

Glöggen ser mumsig ut! Vore kul om den gick att få tag på här i Finland också.

Stor kram till dig!
kamomilla

Stämningsfullt sa...

Spännande med lite annan smak :)

Lilla huset på prärien sa...

Åhhh så gott med glögg! Jag får ju då inte dricka någon ännu på ett tag så det får räcka för mig att titta på fina bilder som denna :)

Kram Jenny

Malmkakan sa...

Spännande...saffransglögg...
Då får jag nog ta och kila in på Norrgården någon dag nästa vecka.

Kram, Cecilia

Skatan sa...

Hej!

Ja du, den ser riktigt god ut. Och inte blir det sämre av den snygga designen på flaska och etikett!

Nu håller jag på att fälla in årorna för dagen...jag bara stavar fel hela tiden. Ett tydligt tecken...sov gott!

Anna

Det vita dårhuset sa...

Oh Tack! Passar en gravid alldeles utmärkt :o)))))).
Ska jag genast införskaffa.
Kramen Erika

Viveka i Bläckhornet sa...

Mmmmmmm...saffransglögg lät jättegott. Den måste testas!

Ok, då kikar jag in i morgon för röstning :)

kramar Viveka

Marie - Systrarna sa...

Saffransglögg..? det låter som allt-i-ett. Glögg och saffransbulle! Måste prova...

LantlivsAnette sa...

Ohhh vad det är mysigt när det är Jul på alla bloggar nu !! Och tack för det glögg tipset, verkar vara underbart god den glöggen !!
Ha en fin start på denna nya vecka
Kraaam Anette

Hagbacken sa...

Hej Susanne!

Å vad fint pyssel du har gjort i IKEAS tävling! Du är verkligen duktig och har öga för detta! Stor inspirationskälla, du är en värdig vinnare-om JAG får bestämma!

Kram Linda

Lilla Lycksta sa...

Hej Susanne!
Vad gott det låter med saffransglögg. Ha en fin vecka. Din blogg är verkligen inspirerande och sprider glädje.
Kram Camilla

Livet i Fattighuset sa...

For en superfin blogg du har. Og virkelig gode tips! Lure Ikea, hvorfor gjør de ikke dette i Norge, mon tro?

Ha en fin uke!

Marie

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin