måndag 2 november 2009

Green and beautiful from the forest...

I går var jag och Alice i skogen och plockade hem lite skönt naturmaterial... Även några smågranar följde med och står nu här och var och sprider härliga dofter. En hög med små tallkottar ligger på tork i uterummet och ska sedan läggas i glasburkar som dekoration... Blåbärsris är otroligt vackert att ha både i vaser och krukor. Jag har det nästan året om. Sen är det så tacksamt och börjar blomma när man minst anar det...
Grönt, vackert och gratis... Lite sådär lagom juligt så man inte tröttnar...Gick igenom våra lådor med sjalar och mössor igår kväll. Nu har vi plockat fram gamla godingar och nya favoriter. En del hamnade i en vitmålad korg på hallbyrån.
Nu är vi redo att möta kylan...
Gosiga Måndagskramar till er alla!
Susanne

23 kommentarer:

VITA NYANSER sa...

Så fina bilder, som vanligt! Fint med korgen i vitt.

KRaM L-L

Ett Vitare Hem sa...

jag är också svag för blåbärsris, älskar också att ha det inne året runt!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Skogsdoft & havsbris sa...

Så mycket fint naturen bjuder på - och det alldeles gratis! :)
Era lådor verkar ha bjudit på riktigt mysiga sjalar och mössor också! Härliga färger! :)
Önskar en trevlig vecka till er!

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Vackert, jag gillar också gå i skogen och plocka med lite av varje... Bra-ha-saker!!!!
Vacker terrin...mmmm
Ha en fin dag!
Kram Agnetha

Millas hem sa...

Till dig också Susanne!!

Kram från "sjuklingen".

n o r d i n g å r d e n sa...

Så snyggt med blåbärsriset i din terrin! Ja visst är det kul att gå och ut i naturvaruhuset och fynda! Mari.

Mitt vita lantliv sa...

Hejsan Susanne! Jag tänkte bara höra om man kan beställa en skylt av dig?

skulle så gärna vilja ha en med texten Välkommen,

Kan du inte höra av dig m det går bra?

Kramar Daniel

Anonym sa...

Hej Susanne!
Blåbärsris är en favorit hos mig, underbart att ta in. Härligt med mössor och sjalar nu när kylan snart sätter in.
Ha en fin vecka.
Gun-Britt

Jenny sa...

Hej Susanne!
Åh vad fint!!

Ha en trevlig vecka:)

kram Jenny

Liten Bod sa...

Så fint med riset! Förra året hade jag lite, men det hade jag glömt bort :) Tack för påminnnelsen! Kram, Tina

STENLYCKA sa...

Hej!
Vad vackert med blåbärsriset. Måste ge mig ut i skogen och plocka lite innan snön kommer.
Kramar

Lauras gård sa...

Fint med riset! Visst kan man hitta mycket fint och användbart i skogen. Det gäller bara att ta sig tid att gå i väg... Kram Stina

Lotta-livets väv sa...

Naturen som givare av både ögongodis och upplevelser...som är gratis! Tänk vad lyxigt vi har det i vårt land!
Kram
/Lotta

Dona blogg sa...

Tänk så mycket vackert det finns utanför dörren. Blåbärsris passar perfekt nu - inte för juligt.

Kram till dig och duktiga Bralliz!
Ni inspirerar :)

/Pernilla

Anonym sa...

Lekre bilder du viser og nydelig blogg du har

Kallholmen sa...

oj..man måste nog passa på att plocka in naturen, snön kan ju komma in när som helst! har varit borta den här månaden så tiden går så ruskigt fort!
kram caro

Anci sa...

Hej !
Nu förstår jag att jag måste ut i skogen och samla lite grönt, så att jag också kan få sådär fint.
Det är mysigt att ta från ulliga, gulliga och mysiga kläder nu.

Kram
Anci

Ingalill sa...

Va fint med blåbärsris!! Såg det på nånannans blogg oxå, tänk så vackert det är!! Jag hade oxå tänkt plocka lite kvistar och annat i skogen i helgen. Det blev bara en rask promenad eftersom vi gjorde färdig toa och hall. Ha en bra vecka!! Fina bilder som vanligt!!

According to Nicky sa...

Man kan hitta mycket fint ute i naturen, alldeles gratis dessutom :) Vackert!

Ha en mysig kväll! Kram/Nicky :)

beate sa...

så lekkert, men allikevel enkelt!
takk for tips.

klem Beate

Kamomilla sa...

Här har jag också plockat så mycket blåbärsris att jag undrar om jag alls får några blåbär nästa år. vackert är det, speciellt i din terrin!

lottens vita och gröna sa...

ohh vad fint suss!!!
du skulle sett mig då ikväll på en hal berghäll iförd utslitna dojjor..slitandes lite mossa, vad gör man inte för det gröna,riskerar livet liksom... fniss!!!varmkraam lotten

Mina dagar sa...

Tack för att du påminner om att ge sig ut i skogen!
Skulle också vilja gräva upp en liten gran med rötter och ställa i en glas burk. Men det känns så förbjudet på nått vis.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin