fredag 27 november 2009

I pimped my necklace

Jag har pimpat min gaffel... Ni minns silversmycket jag fyndade på loppis i somras. Nu har det fått ett nytt vävt band istället för snöre...
Nu kan jag vara lite fin på första advent. Närmare jul kan man byta ut bandet mot ett rött istället...
Var i Säter igår med en kär vän... Vi shoppade lite grann och åt världens godaste lunch på Stadshotellet. Tack för tipset Melinda! Det var fantastiskt gott och superfräscht!

Tänk att det i lilla Säter finns så vackra butiker.
Mitt svart-vita band köpte jag hos Ställ och Såsser som har en underbar svart vit butik med Tine K saker och massor av andra härliga ting...
Var också till Melinda med urgulliga butiken mig & alice. Där hittade jag en julklapp till vår Bralliz... Kan inte visa den eftersom hon läser här varje dag, men jag vet att hon kommer älska den...

I pimped my forknecklace with a beautiful black & white woven ribbon... Closer to christmas I´ll change it to a red ribbon instead... Have a nice weekend everyone!
See you later alligators! Susanne

18 kommentarer:

Norregård sa...

Blev jättefint med det bandet!! Och alltid trevligt med lite shopping:o) Ha en mysig första advent!
Kram Malin

Josefine sa...

Kul med shopping:) Trumpeten i förgående inlägg är ju bara så fin!

Trevlig helg! /Josefine- At home

Annas skattkammare sa...

Alltså jag bara älskar det smycket! Synd att det är one of a kind.. Så fint det blev med bandet!
Kram /Anna

Anonym sa...

Vad snyggt det blev med ett band på.
Diggar dina ideer som alltid.
kram från Ylva :)

s.m.i.l.e sa...

Superfint!!! Tack för inspirationen!

Trevlig helg!
kram

Skatan sa...

Hej Susanne!

Kul att göra om smycket. Det bler mera Du över det hela :)

Här har vi just återkommit efter en tur ner på stan och ett besök på kermamikverkstaden. Dessvärre hade jag lyckats pajja två saker på vägen dit. Fan, fan, fan...att dra två småttingar varav en måste bäras i kombination med superskör obränd lera var ingen hit...Nåja, jag slängde skiten och tänkte att minnet av den också skulle åka samma väg ;)

Jag önskar dig en riktigt fin helg,

Kram,

Anna

Anette sa...

Så vackert!! Jag gör sådana smycken också och skedar till smycken mm Jättekul att arbeta i gamla bestick. Ska göra krokar av skedar nu....jättekul!!

kramar @nette

Marie - Systrarna sa...

Bra idé, att använda fina band till halsband. Fina bilder och fina idéer som alltid i din blogg! Och flitig på att uppdatera är du - hinner ju inte med att kolla in allt! :-)
Ha en skön helg!/Marie - med bloggen Systrarna

Vintage Fairy Tales Rebecka sa...

Du blir vacker som en ängel i den vackra blusen och
och den vilda gaffeln!
Så flitig du är med bloggen och fotograferandet!
Kram
Rebecka

Nilla sa...

Så jättefint det blev! Kul med något man så lätt kan förnya/-ändra. Jag är verkligen jätteförtjust i de har smyckena av gamla bestick. Vilken udnerbar idé!

Kram Nilla

n o r d i n g å r d e n sa...

Halsbandet blev ju hel-inne! Snyggt! Och Säter är verkligen en mysig stad och att Melindas underbara butik finns där gör ju inte sdaken sämre! Den andra butiken har jag inte hunnit besöka ännu men det ska bli av. Jag vet inte om jag håller på att bli knäpp men mitt Ikea-bidrag försvinner hela tiden! Lysande! El så är det bara fr min dator det försvinner... ha en skön kväll, nyss hemkommen fr stan så tio kassar väntar på att plockas upp! Får se ang söndan, men i sf syns vi! Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Vardagstugg sa...

så läckert smycke!

Trevlig helg/Annelie

Anonym sa...

Hej Susanne!
Bandet blev superfint till smycket.
Ha en fin helg.
Gun-Britt

Linneagården sa...

Så sött med det svarta bandet.
Gissar att du gör din dotter nyfiken på julklappen.

Ha en fin 1:a advent.
Kramen /madelene

AnnaCarin sa...

Hej Susanne,
Tack för en jätte trevlig dag tillsammans. Tiden bara flyger iväg när vi ses:) Lunchen på Stadshotellet var så god och maffig att det blev inte mer mat den dagen.....
Åh, vilka fina fynd jag gjorde i så trevliga affärer. Love it.
Puss på dig Suss
Kramiz AC

Kamomilla sa...

Jag har en liknande gaffel, som jag själv gjort. Om det är okej, så lånar jag din ide´med bandet för den var ju bara så suverän!!!!
Du är så påhittig så det är härligt! Me like dina ideer!

Ha en mysig adventshelg!
Kram, Kamomilla

n o r d i n g å r d e n sa...

..måste beklaga mej nånstans, och då använder jag din blogg... stor mening med mitt bidrag på Ikea. Det syns bara periodvis, så ingen ser mej el kan rösta på mej! Sååå besviken! Sist jag såg mitt bidrag var ngn stund runt 12 idag,sen dess har det varit borta, märkligt va....hej fr mej!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin