måndag 30 november 2009

Inspiration

Bild lånad från Alice inspirationsmapp.
Åh vad jag känner mig utvilad idag! Har sovit som en prinsessa i natt. Barnen däremot är lite krassliga... Anton är förkyld och hostig och Alice vaknade med världens nackspärr i morse... Hon ska få ta sig ett varmt bad och sedan ska jag massera in nacken med världens bästa liniment. I morgon är båda gullungarna säkert fit for fight igen...Har ni sett vilka söta julgranskulor! Blev faktiskt riktigt sugen på att pyssla när jag såg dessa hos Sadie Olive. Tror till och med att jag skulle kunna greja till något liknande...

Denna underbara väska kommer från samma ställe. Visst är den söt?! Något för den händige att sy.
Today I woke up feeling great! It´s a new wonderful week, but the children are a bit weak. Anton has a cold and Alice has a wryneck today...
Look what cute ideas I found on this beautiful site. Nice crafts to make or buy for christmas...
Kram på er och ha en toppenbra start på nya veckan!
Susanne

22 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Mysiga kulor i enkla material och färger! Me like!

Ha en bra dag! Kram!

Hem och Lycka sa...

Vilka underbara julgranskulor och väskan var ursöt!

kram

Tessie sa...

Längtar efter känslan att få vakna utvilad, men det lär väl dröja. Ibland ifrågasätter jag verkligen vårt beslut om en sladdis bebis :-)

Julgranskulorna var fantastiska! Lyckas du tillverka sådana, gör några extra och sälj! Jag är den första i kön :-)

Kram Torparfrun

Viveka i Bläckhornet sa...

Vilken mysig bild du visar upp. Har ju länge sökt efter en 120 järnsäng utan resultat. Alla som jag hittat är så långt söderut.

Julkulorna var helt i min smak!

Ha en fin dag, här snöar det :)

Kram Viveka

blomsterboden i skanör marie sa...

Håller med dig känner också inspirationen strömma över mig, TACK!!!
Kulorna var ju hur söta som helst, borde inte vara svåra att göra=D

HA EN SKÖN DAG!!!

Kramkram marie

My home is my Castle sa...

Åhh så vakkert....

Klem,Kari

Ett Vitare Hem sa...

Men åh vilka fina kulor, har nog material hemma att göra sådana ska nog pyssla med det senare idag, Tack för tipset!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

fröken knopp sa...

vilka bilder!! tack för tipset om kulorna..ser inte så svårt ut..hm..ska nog lilla jag med försöka mig på..:)

varma kramar elin

Jennyshemochharmoni sa...

Vilka sagolika bilder. Ljuv inspiration! :) Vill bara berömma dina fina pyssel på IKEA också, ljuvligt som allt du skapar! Ha en bra vecka! KRAM

Huset utanför stan sa...

Åå, vilken underbart vacker sänghörna! Jag skulle gärna inreda min lilla tjejs rum på liknande sätt. Jättebra inspiration!

Vill också berömma ditt pyssel hos IKEA! Jättefint! Kram

Anonym sa...

Hej Susanne!
Vilka fina kulor du visar,jag tänker försöka tillverka likadana, bra tips.
Ha en bra dag.
Gun-Britt

Helen sa...

Hej!
Jag bor också någonstans i Dalarna och idag var jag på ett frukostmöte för kvinnliga företagare i vår kommun och fick höra om dig (tror jag). Har du en inredningsbutik, i så fall skulle jag gärna vilja besöka den. Du har så fint i ditt hem så din butik skulle vara mycket kul att se om det stämmer.
Kram/Helen

Maria ( Idekroken ) sa...

Hvor har du vært i hele mitt liv ?? hehe
Jeg har forelsket meg... i bloggen din. Her vil jeg bli leeenge :)

Jeg legger deg til i mine favorittblogger :)
Klemmer fra meg

Anonym sa...

Oj vilka underbara bilder....like it.....

pillan sa...

ja dom kulorna var jätte fina..
klart du måste göra såna ..

lycka till

Mamma C sa...

Kuliga julgranskulor, och väskan var jättefin.
Kram mamma C

Kamomilla sa...

Visst börjar det lite knipa i pysselnerven av de där julgranskulorna! :)

House number 15 sa...

Vilka fina inspirationsbilder, helt ljuvliga. Du kan säkert tillverka dessa fina julkulor för du är så duktig. Jag har följt din blogg ett tag och man inspireras verkligen av dig och ditt hem.

Mvh CN

SussiLibySweden sa...

Hejsan!

bollarna är kanonläckra och vilket härligt material.

Ha det bäst, kraamar AnneLi...SussiLi...

Anci sa...

Hej !
Det där rummet är ju så underbart !Jag blir både inspirerad och glad när jag ser det.

Även väskan och julgranskulorna får högsta betyg.

Kram til dig
Anci

Barbara Jean sa...

I love this purse.Do you make them??

thanks

barbara jean

Unknown sa...

Oooh I got so excited when I saw my linen and burlap rag balls featured here! Thanks so much! {They are actually mine...not Sadie Olive's though...hehe}

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin