torsdag 5 november 2009

Kranstajm!

Nu är det allt dags att börja fixa sig några fina kransar... När vi kommer hem igen ska jag ut och plocka lite mossa och lingonris att klä olika kransformer med...
Måste också börja tänka ut något roligt julpyssel. Jag ska nämligen vara med på IKEA´s hemsida och julpyssla. Där kommer ni kunna rösta på mig. Hmm... Ja om jag nu kommer på något roligt pyssel vill säga...*fniss* Under tiden får de här gamlingarna i pil duga... Dom här kransarna (har två) har flyttat runt och hängt lite varstans i många år, både ute i trädgården, på trappen, i uterummet och inomhus. Det är jag glad för. För nu har de blivit så där lagom ruffiga och slitna. Precis så som jag vill ha dom!


Ses snart igen!

Kram Susanne

21 kommentarer:

Théa & Linnéa sa...

Godmorgon!
Vad spännande att se dig på IKEA sedan, mycket liten risk att du inte kommer på något pyssel eller hur! Brukar vara inne och läsa och inspireras av din blogg, tack för att du delar med dig.
/Karin

Lilla huset på prärien sa...

Hej Suss!

Vad är det för en kul tävling du ska vara med i? Har inte hört om den. Det fanns en liknande på Panduro vad jag vet. Kransen är jättefin. Ska också sätta fart och försöka få till någonting fint. Vi ses på fredag!

Ha det gött!

Kram Jenny

Linruz sa...

Jag Susanne nu börjar det klia i pyssel fingrarna.
Ska åka ut en sväng i dag och plocka mossa mm.
Ha en fin dag.
Kram Lina

Anonym sa...

Hej,
Snön faller för fullt här i Sthlm så nu kliar det i pyssel fingrarna.
Spännande att se ditt pyssel för Ikea. Klart du hittar på ngt fint, du har ju så fin hemsida med massa pyssel. Klart jag kommer att rösta på dig.
Ha en bra jobbresa.
Kramis AC

Maria - Villa Krutbruket sa...

Åh så roligt att få vara med på Ikea´s pyssel!
Hoppas du kommer på något roligt & lycka till!
Ha en bra dag i detta höstrusk! Kram Maria

Anonym sa...

Så enkelt och snyggt med dina pilkransar, jag har också ett par "ruffiga" liknande dina kransar som hänger och står lite överallt här hemma.
Vad spännande att se vad du nu hittar på för något roligt pyssel.

Lycka till och kram Pernilla

Barn & Inredning sa...

Så spännande det ska bli och få se ditt pyssel på deras hemsida:)

Men oavsätt så är dessa pilkransar såååå himla fina.
Jag har också ngr pilkransar.Fina både ute och inne.
Jag brukar till jul, klä kransarna i mossa, och små silvriga sjärnor. Sen sätter jag ett blockljus i mitten. Så fint blir det.
Men de är nästa snyggast som de är.

Ha en fortsatt trevlig vecka,
Kramar Malin

Karin sa...

Är inte ett dugg orolig för att duinte kommer på något pyssel, dessutom kommer det bli hur bra som helst, du är en människa som bara behöver ta i saker o vips så har det blivit hur bra som helst! Kram Kajsa

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !
Åhhh vad fint, jag älskar kransar !!Men, vad roligt att du ska julpyssla åt Ikea !!! Hur kommer det sig ? Har de hittat dig och frågat eller ? Hemmakanalen bloggar o frågade om jag ville tipsa dom med lite inredning, sånt är kul, ditt Julpyssel kommer att bli succe !! Det vet jag, du är ju såååå duktig !!
Jag sitter här i hotell lobbyn o bloggar, och längtar hem..det är inge roligt att resa ensam..men i morron får jag åka hem !! Jiippiieee..
Kraaam Anette

Louise sa...

Så roligt att du ska vara med och pyssla för Ikea!!
kransen ser så fin ut men det är väl ett faktum att när det har hängt med en tid blir det så snyggt, det gäller väl också oss själva ....*fniss*

hemtrevnad marie sa...

Så kul attt du är med och pysslar för IKEA!!
Det kommer du klara galant!!
kraam

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj så vackert, stilrent lantligt och vackert! Kransar är så fint att ha här och var, synd jag inte är så pysslig och ngn Ikeatävling kommer man nog inte att vinna med såna tuffa konkurrenter som jag hitintills sett: )

Nu kommer snön, jiipi,, eller... Mari.

Eva sa...

Wow vad roligt med IKEA, jag som har stenkoll på dom!

Lycka till!
Kram Eva

Fröken Piff sa...

Snygg krans! Jag fick en jättefin av min mamma som hon pysslat ihop till mig, för själv är jag ingen höjdare på detta hantverk:)

Vad kul att du ska vara med i IKEAs tävling, ska bli spännande att se vd du pysslar ihop för fint:)

Kram!

Useful Art sa...

Åh vad kul att du ska pyssla hos IKEA, grattis! Klart jag ska rösta :)

Kram /Sara

Unknown sa...

the wreath is really wonderful...
kisses
simona

Babette sa...

Je ne comprends^pas ta langue , mais point n'est besoin de mots pour admirer de si jolies images . Amitiés du Sud de la France . Babette

Goa sa...

Guuu så roligt Susanne..:) Det är du väl värd och min röst har du!
Och så ser jag att du gör reportage också...*roligt igen*..:)
Detta är ju precis din grej. DU är så otroligt duktig och nyskapande. Ska bli kul att följa dig..:)

Puss o kram och trevlig helg på dig...

Tulipa sa...

hej Susanne!
Det är lyx att komma in här på din blogg och ha flera inlägg att läsa ikapp och gotta sig i fina bilder och trevlig och rolig text!!

Svininfluensa är ett hett ämne, (dock inte så roligt)... Skulle vaccinerat våra barn idag, men då var vaccinet slut, snopet eller...fast att det skulle funnits...

Vad roligt att du är med i Ikeas tävling om pyssel...blir spännande att se vad du hittar på!

Trevlig fredag!
Kram mariette

Viveka i Bläckhornet sa...

Men den tävlingen har jag aldrig hört om så kul! Anmälde du dig själv?
Ja där blir det nog en hel del pysslande...

Kram Viveka

♥ Fyra årstider sa...

Vad kul att du också ska vara med och pyssla. Svårast tycker jag att det ska vara saker från Ikea. Jag har fotat idag och det får duga:-)
Lycka till du med.
Kram Lotta

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin