onsdag 18 november 2009

Laundry

Har börjat ta tag i tvättberget här hemma. Jag har samlat smutstvätt länge nu må ni tro...

Nej då, jag är inte någon sån lortgris, men vi har en hel del tvätt som ligger kvar ända sedan sommaren. Bland annat dessa olika madrassfodral i linne som vi hade i trädgården i somras. Ni vet sånt där som alltid blir liggande kvar till sist. Det är så skönt när det är gjort...



Var på ett intressant föräldramöte ikväll om vad våra barn egentligen gör på internet och om hur oskyddade dom verkligen är. Nu visste jag ganska mycket redan innan, men det var ändå väldigt intressant och ganska skrämmande. Det gäller att hålla koll på våra älskade barn. Dom är ju det bästa vi har...

Här hemma har vi bara en dator och den är centralt placerad så det är alltid någon vuxen i närheten. Tror det är bra att barn inte sitter på sina rum i timtal med en dator alldeles själva...



Today I took care of some dirty laundry... Feels so good when it´s done. I also went to a meeting for parents in school about the danger our children are exposed for when they are out on the internet. It was a very interesting meeting...



Nej mina vänner nu är det marsch i säng för hela familjen me and Alice. Det är ju en dag i morgon också...

Kraam Susanne

23 kommentarer:

Millas hem sa...

Du har till och med en vacker tvätthög! =)
Hade du sett min...oj oj oj!!

Kram Camilla

pysseltanten sa...

Håller fullständigt med när det gäller barn o datorer...
Natti natti...
kraamizar Git

Vit som snö sa...

Ooops, är det en dag imorgon...säger nattugglan som sitter uppe till morgonkvist o njuter av tyyyssstnaden i huset;-)
Vad skönt att få bort sån icke-brådskande tvätt!
Jag håller med om datorer, satt med en timme vid chatten o insåg att det är en inte helt snäll värld... Vi bör finnas i bakgrunden!
Kram Cilla

Anonym sa...

Snygga tyger! Håller också med att vi måste hålla koll på våra barn när dom surfar runt!
mvh Lena

LantlivsAnette sa...

Tänk att en tvätthög kan vara så där vacker !!!
Så där är det här hos oss också, finns alltid kvar nåt längst ner i korgen, men i helgen ska här också tvättas, allt ska bort..
ha det gott
Kraaam Anette

Signe 1 sa...

Håller fullständigt med dig om Internetanvändandet, det är nog bra om man som vuxen har lite koll på vad som händer och vilka sidor som används... Superfinbild också! Kram Sofia

LOPPISLIV sa...

Din tvätthög ser ju så vacker ut, annat är det när man tittar in i vår "tromb"tvättstuga...hihihi, till helgen ska jag också ta tag i sånt som ligger längst ner, stora dukar med mera. Skönt när det är gjort. Ser att du redan börjat julpynta, jag tänkte börja till helgen lite i förväg men du var allt snabbare :-) Härliga inlägg som alltid här hos dig. Stor kram Paula

Emmas utsikt sa...

Jag behöver en tvätterska... Enig i det med barnen. När jag var liten hade vi en TV, ingen dator. Nu verkar det som om varenda unge har egen TV, dator och mobil från 10-års åldern.

Fya mig.. :/

Emma

kardemumma sa...

Min tvätthög ser oftast ut som Mount Everest,tyvärr! Jag hoppas att det blir bättre när vi gör om tvättstugan (man kan alltid hoppas...)Ha en skön helg!
Kram C

Anonym sa...

Läskigt det där med vad folk gör på internet egentligen. :-)

Kram!

Annas skattkammare sa...

Ja absolut ska man ha koll! Bra idé att ha datorn centralt placerad.. Visst är det skönt när man tagit tag i de där sakerna som alltid blir liggande kvar i botten på tvättkorgen.. =) Fin bild!
Kram /Anna

Lillemor i Hummelsta sa...

I somras hade jag också en tvätthög..en sån man får psykbryt av. Jag skulle ta itu med den och just då gick tvättmaskinen sönder så vi fick lov att köpa en ny (för mina pengar jag fick när jag fyllde år som jag tänkte köpa vackra saker till hemmet för)nu törs jag inte skaffa mig varket tvätthög eller psykbryt mer. Fortfarande bitter fast det gått över fyra månader.
Kram Lillemor

kicki med 4 sa...

Håller helt med dig när det gäller barn och datorn. Har en stationär som är koplad till internet och den har vi alltid koll på när dottern sitter där. Fördelen med öppenplanlösning :)

fröken knopp sa...

då skulle du se min tvätt hög..hihi..

kramar elin

Marie - Systrarna sa...

Det finns något värre än tvätthögar som bli liggande, och det är tvättar som blir kvar i maskinen för att man glömmer att hänga upp/stoppa i torktumlaren!
Inte kul när man måste tvätta om allt igen för att det inte längre "doftar nytvättat"....
Skulle också behöva en hemhjälp här... ;-)

/Marie - Systrarna -

Mia sa...

Hej! Gjorde du nå fynd på Gruvgatan 13 i Falun? Var oxå dit och kikade..kram Mia

Kamomilla sa...

Senast jag bykade ångade det om kläderna fast jag valt 40graders programmet... Hoppas maskinen inte brakar ihop nu före jul...

Ha en bra helg!
Kamomilla

Nostalgi og Gjenbruk sa...

Enig med deg i forhold til data. Jeg var forøvrig også på et interessant foreldremøte igår hvor vi diskuterte boka "Cyberungar" (forfatter Ylva ...) Den anbefaler jeg!

Tulipa sa...

Ljuvlig bild med en strimma sol!

Den lilla solstrålen fick gärna lysa på min tvätthög också...

Vad fint du gjort med små ändringar...rent och fint på nåt sätt...

Önskar dig en riktigt bra fredag!
Kram Mariette

Vitaspetsgardiner Godis och Praliner sa...

hej...kikar in här och det ångrarjag inte..Vilken fin blogg,bilder.Önskar dig en trevlig helg...kram

Anci sa...

Hej !
Tvättberg är jag bekant med... Ska nog försöka arbeta med det i helgen. Fast det finns ju också roligare saker att göra. T ex julpyssel.
Bilden är underbar :)

Ha en skön helg

Kram
Anci

EvaB sa...

Vackra bilder du har på din blogg!
Skönt att det finns någon mer än jag som har tvätt- och strykhögar kvar från sommaren! Dukar och vackra gamla lakan, sådant hamnar ofta i en särskild hög medan man stryker skjortor och det mer vardagliga.

Betty sa...

Jättevackert. Tack för tipset kommer absolut inte ha en dator i dotterns rum när hon blir större.

Kram Betty !

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin