onsdag 11 november 2009

My French winerack...

Här är ett av våra vinställ! (ett av alla två*fniss*) Just denna skönhet är inköpt på den Franska landsbygden. Fast det ekar tyvärr tom just nu.
Hmm... Hade tänkt att jag skulle ha köpt och fyllt på det med några smarriga viner när vi var i vårt underbara grannland Danmark, men så blev det inte denna gång.
I dag ser det ut att bli en vacker dag här i Dalarna. Solen kikar redan nu fram bland molnen och ett tunnt, tunnt lager snö ligger på marken. Strax ska vi iväg och kika på ett hem för ett reportage och senare på dagen blir det till att julpynta och fotografera här hemma för IKEA´s pysselsida...
This is one of my wineracks. Bought on the French countryside. The plan was to fill it up on our trip to Copenhagen... Maby next time...
Have a nice day!
Kram Susanne

27 kommentarer:

Fruädel sa...

Riktigt juligt ser det ut redan nu hos dig, åh så fint! Min söta man köpte faktiskt två advents ljusstakar och ställde in i det skal som ska bli vårt hus! Lyser upp så fint! I lillstugan har det varit omorganisering på våra 22 kvm, blir snabbt fullt, särskillt nu när vinteroverallerna tar över vår lilla hall! Men på söndag ska vi ha glöggkväll så då ska allt vara klart! Läste du att jag ska få en kamera idag? Jippie, inga fler mobilbilder på bloggen!!! Kram på dig söta du!/ Tess

Skatan sa...

Hej Susanne!

Vilken läcker vinback...vi har vårt i garderoben i källaren. Exklusivt? Ne, inte ett smack ;)

Reportagespaning låter klart intressan! Skall du skriva, styla eller fota mån tro? Lycka till i vilket fall :)

ÖNskar en fin dag. Nu skall jag ut en sväng med trollungarna.

Kram,

Anna

Dona blogg sa...

Åh, ser ni solen?! Nu blir jag avis! Ja, även på vinbacken såklart. Den är så slitet snygg :)

Pyssla på :) Har själv också börjat julstöka.

/Pernilla

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!!
Åhhh vad fin låda !! Du har så fina saker du..
Och mycket roligt har du runt omkring dig !!!
Kika in hos mig idag, vad tror du ? Kan det vara nåt ?
Det är ju sånt jag vill jobba med, lite friare liv..jag känner mig så instängd i butiks världen, om du förstår...
Kraaam Anette

Huset utanför stan sa...

Vilken superfin vinback! Jättefin utan vinflaskor men jag kan tänka mig att den blir ännu snyggare med några vinare i=) Kul att du hittat den Själv ute i franska verkligheten och tagit med den till ditt hem!

Vilken rolig dag du har idag! Själv ska jag ha heminredningsparty med ett tiotal tjejer - det ska också bli kul!

Kram

hagagården sa...

Vilken härlig gammal låda,underbart fin.
kram o ha en go dag
ninni

hagagården sa...

Vilken härlig gammal låda,underbart fin.
kram o ha en go dag
ninni

Louise sa...

Härlig vinlåda! den skulle passa så bra in hos oss också som sällskap till farsdagsgåvan!
Ha det bra!

fröken knopp sa...

den va charmig den du!! underbar!! hm..vi förvarar vårt vin längts ner o längst in i skafferiet..charmigt?? nej!!

varma kramar elin

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Susanne, vilken fantastisk fin låda, bara så snygg att ha vin i!!! Så fint det låter med att julpynta hemma, för Ikea, tur de har dig, mitt bidrag är insänt och jag gjorde ingen förändring i hemmet kan jag säga för den närbilden....du är så duktig och du har ett otroligt fint hem! Jag vill se mera fynd fr Danmark!!! Mari.

Malin sa...

Sol i dalarna, låter helt underbart. Vilken jätte fin gammal låda. Själv har jag tänkt skruva upp gammla lådor på väggen i minsta sonens rum, där skall han få ha sina favorit böcker.
Lycka till med repotaget.
Kram

STENLYCKA sa...

Hej!
Det var en fräck vinlåda.
Måste vara trevligt att få göra repotage ifrån olika hem, vilket underbart jobb du har.
Avis på din sol, förstog inte var den hade tagit vägen, men nu vet jag, den är hos dig,här är det bara grått,grått.
Kram på dig och ha en bra dag!

beate sa...

nydelig kasse.

spennende å se hva du finner på for Ikeas pysselsida...

ønsker deg en god dag.

Signe 1 sa...

Kanonfin vinlåda, ser riktigt gammal och gedigen ut!:-). Ha en finfin dag, kram Sofia

Viveka i Bläckhornet sa...

Vilket underbart fynd! Hur snygg som helst!

Här råder fortfarande mörker. Tror nästan solen gått i ide...

kram Viveka

Millygarden sa...

Hej Susanne,

Låter som en mysig tripp du varit på i Danmark! Synd på vinet..fniss! Verkligen en vacker vinlåda/Korg..den hade jag inget emot att ha på min köpmandisk i köket till jul.

Kram Marina

pillan sa...

toppen fin låda för vin ,
synd att den inte var full med en massa härligt vin..

repotage låter kul , undra vart och om vad ..
Nyfiken i en strut här..

må gott

Lilla huset på prärien sa...

Hej Suss!

Vilken fin vinlåda! Själv sitter jag och myser i vardagsrummet med den vackra skänken på sin plats. Det blev såååå fint och jag är så glad. Hinner aldrig fota bara för det är så mörkt på kvällarna...

Kram Jenny

Anci sa...

Hej !
Kul med fynd !
Jag hoppas att du talar om när det är dags för IKEA-pysslet :)

Kram
Anci

Hem och Lycka sa...

Nä gud så fint!!

kram Mia

pysseltanten sa...

Åh vilket fint vinställ...
Kraamizar Git

Barn & Inredning sa...

Så fint vinställ....vill oxå ha :)

Kram Malin

ANETTESHUS.COM sa...

Kjempe-stilig vinställ, Susanne:) Det skal bli gøy å se "Ikea-bildene" dine!! Gleder meg;)

Klem Anette:)

Tulipa sa...

Hej!
Låter som en ganska bra dag du hade framför dig!
Kreativitet och skoj uppdrag!

Hoppas allt gick bra!

Urtjusigt franskt inköp!!!

Kram Mariette

Inka sa...

Hej, Susanne!

Men gud vad det är vackert med de där gamla läskbackarna.
Och vad trevligt att de ska fota hemma hos er för IKEA. Var (och när) kan man se resultatet? Du lägger väl in bilder sen?

Trevlig dag

Kram Inka

Unknown sa...

Men jösses så vacker!! Kram petra

bikim sa...

Gorgeous dear Susanne! Great way to keep your wine or other things!
Take care,
Rosa

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin