torsdag 12 november 2009

One more...

Förutom te är detta min favoritdryck nummer ett! Hemgjord latte! Inget går upp mot det... Nästan så jag längtar hem efter mitt eget kaffe när vi är bortresta. Kommer ni och hälsar på hemma hos oss kommer ni garanterat bli bjudna på min latte.

Nu har familjen kaffeskålar utökats med en till. Sonen tittade frågande på mig när jag överlyckligt visade honom vad jag köpt i Danmark... -Vad ska du ha den till mamma?? -Hela hyllan är ju redan full av sådana...

Hmm... har ju bara 23st, vad menar han egentligen?! *fniss*
Ja, vad svarar man?! Jag har inte många laster. Ska i så fall vara vitt gammalt vackert underbart porslin som kan få mig att totalt tappa fattningen... Kaffeskålen köpte jag i alla fall av urtrevliga KimK & CO. De har de mest underbara saker. Försökte pruta ner ett stort vitt tårtfat i gammalt vitt porslin, men det höll han hårt i... *fniss*


Får nöja mig med några av mina gamla vita porslinssaker så länge... Hoppas ni får en underbar dag!
In Denmark I bought one more cafe´au lait bowl. Just love them! I now have twentythree of them!!! This one I bought from Kim with the wonderful shop K & co! Have a great coffee day everyone!
Kram från skålomanen Susanne

36 kommentarer:

Anonym sa...

Snart kan ni ha ett cafe hemma hos er. *Ler*
Skålarna är jättefina. Skulle mer än gärna ha de allihopa.
kram Ylva

Anonym sa...

Hej, skålomanen!

Kaffeskålarna är jättefina och allt som är hemgjort smakar bäst.

Ha det gott!

Kram Renate

♥ Affi ♥ sa...

23 stycken... Det var ju inte så många ;-) De är verkligen underbart fina och jag skulle inte ha något emot att vara ägare till ett par.
Kram

Les Cotrions sa...

Your cafè au lait bowl is so lovely! You have a nice collection! I like your green in the white pots!
A nice day!
Vale

fröken knopp sa...

hej!!

klart att du behövde just den skåler..hihi...

O vad många fina terriner du har..hm..har länge letat efter en men inte sprungit på någon...

hemma gjort är oftast bäst!!!

kramar elin

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej Susanne!

Tänk att jag har aldrig lärt mig dricka varken te eller kaffe.
Men alltid älskat att köpa kaffekoppar och olika tesorter på lösvit till övriga familjen.

Tycker att det ser smarrigt ut med alla latte sorter och har provat flera gånger men...

Kram Viveka

Anna-Malin sa...

Den ser verkligen god ut!!
Här är kaffet slut, orken också. Jag får försöka mobilisera lite kraft så jag får den dagliga eftermiddags koppen....

Har de inte de mest UNDERBARA ting K & CO?!?!? Vill ha nästan allt...

Kram
Anna-Malin

Floras Kulle sa...

Precis! Vad menar dom egentligen, dom där människorna som man omger sig med?
Allt måste väl inte vara så "lagom", haha!
Som tur är har min man samlarlaster som är ännu knäppare, vilket han såklart påminns om så fort han vågar protestera mot ännu ett "fynd"...
Ursöt skål, den hade inte jag släppt ifrån mig.
Kaffet ser så extra gott ut i den!

KRAM:
Annette

n o r d i n g å r d e n sa...

Å så vacker bild med alla skålarna, även lattebilden, ser lockande ut, nu blev jag sugen på en sådan latte!!! Ursnygg skål! Men den butiken har priser som inte rikigt passar min plånbok men mycket vackert dock! Kanske Anton har en poäng där men det har du med: )Ha en bra lattedag! Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

... du har ju så många fina terriner, kan du inte sälja mej en: )

Skatan sa...

Jag är av åsikten att det är nog så viktigt det man dricker ur som smaken på det som rinner ned i strupen. Jag gissar att det mesta smakar gott i den där!

Önskar en fin dag.

Kram,

Anna

Louise sa...

Underbar bild med det vita porslinet i kontrast till del gröna!!

Lisas hjem og skatter sa...

utrolig flotte bilder du viser her inne hos deg!!! koppen var nydelig :)
ha en fin dag!
klem fra Lisa

Jenny Persson sa...

Mmmm....vad gott det ser ut! Jättefin bild!

Kram, Jenny

Ett Vitare Hem sa...

Även om jag inte dricker kaffe i nån form så är skålarna helt underbara!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Casa Loda sa...

Jättefin skål. Och vilken härlig bild på det vita porslinet och de gröna fina växterna!
Ha det så bra!
Annika

Solsjö - Under en vind sa...

Din samling av porslin är så fin! Förstår att du trillar dit om och om igen...

Ha en skön dag! Kram!

Hem och Lycka sa...

Gud så fin skål! Och så gott det såg ut..

kram Mia

Anonym sa...

Aaaaa! Susaaaaane!

Du har alldeles för många fina vita terriner och skålar för att det ska vara nyttigt för dig. Tror jag måste komma och hämta några.....

Gissa om jag går igång på sådant som du visar på den underbara bilden.

Mumma!

Hoppas allt är bra med er, här är det bara jobba och bygga, lite kaffe däremellan

Kraaam
Lena

Lotta-livets väv sa...

Så snygga....din nya kaffeskål....och ditt vackra vita bord med vita karotter!
De kan detta med stickeri i Estland....dit skulle jag gärna åka på studieresa.....
Kram
/Lotta

Anonym sa...

Du verkar kunna det där Susanne med Cafe Latte :-)

Kram!

Vit som snö sa...

Din latte såg smarrig ut o i den koppen då...Mmmm
Aha, nu ser jag vart alla vita terriner tagit vägen- letar överallt men hittar ingen- dom har flyttat till dej;-) Wow, vilka fina!!!
Kram Cilla

Sköna o Gröna Ting sa...

Käre nån.., klart du skall "nöja" dig med dom vackra skålarna du alleredan har.., bilden är FANTASTISK!!!!
Vilket underbart ljus....

Ha en underbar kväll..
Kram Marianne

Lilla huset på prärien sa...

Ha ha - jag kanske ska ta en bild på min fina mugg/skål jag också. Det är alltid så attans mörkt när jag kommer hem bara...

Största kramen J

Anonym sa...

Hej Suss,

Vilken fin kaffeskål du hittat. Passar fint in i ditt fina vita hem. Du har så vackra bilder. Den med de fina via terrinerna och det gröna är så ljuv att se på.
Puss & Kram
AC

pysseltanten sa...

Jaja...nåt ska man väl samla på...hihi...;))
Superfin latteskål...
Kraamizar Git

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Åå den laten ser jättegod ut!!!speciellt i de vackra kopparna!!

Kram Millan ♥

Lauras gård sa...

Får man beställa en latte mot slutet av året? Vi åker nog till Dalarna en sväng och tittar gärna förbi om ni är hemma. Kram Stina

annaslantliv sa...

Barn är härliga! Och får oss att inse sanningen! ;-)
Vilken härlig blomgrupp! Om du känner för att göra dig av med någon vit terrin så har du en ivrig köpare här. Jag tycker det är fantastiskt snyggt och så har jag ingen... men du kanske har 23 sådana med i gömorna...!? :-)

Kram Anna

ANETTESHUS.COM sa...

Helt underbar!!!

Klem Anette:)

Ekberga sa...

Åå jag blev jättesugen på den latten i den underbara lilla skålen.
Ha en bra dag!
Kram

hemmahosagge sa...

Kaffe latte ÄR gott :).Det är bland det mysigaste att krypa upp i soffan en ruggig dag med en hemmagjord latte i en kopp man tycker om och tända ljus. Agnetha

Lindis sa...

Jättefint!! Så härligt med vitt och grönt.

Linda

Lindis sa...

Jättefint!! Så härligt med vitt och grönt.

Linda

Systrars söta sa...

Å så härligt smarrigt det såg ut...tror jag kommer förbi på en kopp..:-) Trevlig helg//kram kat

Useful Art sa...

Hihi har du 23st!!!? Det var faktiskt väldigt många :)
Men den var jättefin!

Trevlig helg!
Kram /Sara

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin