fredag 13 november 2009

Purple...

Har ni sett vilken vacker tofs! På vår väg hem från Danmark gjorde vi ett stopp och hälsade på hemma hos Jenny med den mysiga bloggen Lilla huset på Prärien. Vilken underbar familj... Där fick vi mysigt kvällsfika med rykande nybakade scones...



Dessutom fick jag den här vackra tofsen av Jenny!!! Helt underbar färg! Just nu hänger den på dörren i hallen, men blir inte förvånad om den hänger i Alice rum om några dagar... *fniss* Hon som älskar allt som går i Tine K stil...


Det här vackra huset möttes vi av när vi vaknade varje morgon i Köpenhamn... Har ni sett vilka härliga färger. Tyvärr lyckades jag inte fånga färgerna så som jag upplevde dom live...


Här är något mer som är vackert! Vår underbara Brallis som älskade att vara i Köpenhamn...

The beautiful tassel I got as a present from my friend Jenny with the blog Lilla huset på prärien when we visit her on our way home from Denmark. The nice house is the view we had from our room in Copenhagen... Have a lovely weekend everyone!

Önskar er en trevlig helg! Ikväll blir det mys i soffan med mannen, idol och en stoor kopp te... Barnen ska på ungdomsgården...

Kraam hela dan! Susanne

19 kommentarer:

Ljuva lantliv sa...

Tittar in och önskar en mysig helg! Vackra bilder och underbar färg!
Kram Anna

Love Your Homes sa...

Hej själv raring!

Har minsann hört att ni varit o gosat hos Jen.
Hade så velat vara på antikmässan på Bella Center.

Idag blir inget klippt. Tro det eller ej, men jag bygger en ny hemsida på i-Web, liggandes i soffan. Sitta är inte att tänka på.

Ha det bäst. S hälsar, han ligger i andra soffan nyss hemkommen. Värsta Computer City här idag.

Puss,
Ia

Anonym sa...

Tack för Din kommentar på min blogg, som gjorde mig glad!! Din blogg är en inspirerande vardagspärla för mig och jag besöker Dig ofta. Din brallisunge är så himla söt så man dör, själv har jag begåvats med tre söner, och många sötnosar har paserat revy. Alla dessa goa 'svärdöttrar' som jag saknar så....när det har tagit slut! Men jag har två 'fasta' kvar D)

En skön helg önskar jag Dig!

Agneta från Österlen

Annas skattkammare sa...

Hej Susanne! Har läst ikapp mig lite på din blogg- så fint du visar från Danmark och det vita porslinet- wow!! Så mysigt det låter med kvällsfika hos jenny! Ursnygg tofs och jättefin dotter ni har! Trevlig helg!
Kram /Anna

Anna-Malin sa...

Nåja, det var minsann inte illa...
Visste väl att tofsarna skulle komma väl till pass...=0)
Kan tro att det var mysigt hos Jenny, hon är mysig hela hon...eller hur?!

Härlig bild!

Kram
Anna-Malin

Anette sa...

Ha en skön fredag med mycket mys!!!

kramar @nette

Malmkakan sa...

Jättesnygg tofs med det antiksilvriga mot det lila...
Va mysigt med Köpenhamn såhär på höstkanten.

Trevlig helg!
/ Cecilia

Engelska Villan sa...

Å, så trevligt med besök hos bloggvänner! Och extra trevligt med rykande färska scones :)
Jättevacker husfasad! Jag har ett kärt öga till gamla tegelhus.
Kram o trevlig helg, kära du!
Anna

Det vita dårhuset sa...

Hej gumman :o)
Öppnat vinaren är?....*ler*
Vilken mysig tripp ni varit på!
Danmark och nubakta scones....mums :o)

Tofsen gick inte av för hackor den heller ;o)

Kramar Från andra sidan

Kamomilla sa...

Åh vad fin tofs!!
Och vad fin hon är, er bralliz!

EN INREDOHOLIC sa...

Makalöst vackert foto på Alice... Underbart söt hon är!!

Kram o trevlig helg på er i familjen
Jannice

Marie - Systrarna sa...

Tjusig liten tofs och tjusig tjej!
mvh/Marie - Systrarna -

Kullan Pullan sa...

Hej Goding!
Tack vare dej har här doftat gott av vanilj hela kvällen.
Puuuuuuss!

Lilla huset på prärien sa...

Hej goding!!

Vad fin den blev tofsen minsann - och den kommer alldeles säkert att vara precis lika fin på Alice rum sen :) Själv sitter jag och väntar på att få veta vem som åker ur Idol. Imorgon bär det av till Trelleborg och mormor. Hoppas på att fylla på honungsförråden :)

Kram Jenny

fröken knopp sa...

vilken ljuvlig toffs!!!

Höppas att du får en härlig kväll!!!

kramar elin

koralee sa...

Your new tassel is lovely...such a pretty blue. It looks like you had a very lovely trip...one day I would love to visit your side of the world.

Skatan sa...

När jag ser din fina dotter tänker jag på alla härliga stunder jag och min liilla tös (som inte är så himla liten längre) har framför oss...vad vore tillvaron utan barn, undrar jag trött efter en alldeles för kort natt ;)

kram,

Anna

Mitt skabbiga chica hus sa...

Men du e väl för go du. Har 1,5 kilo kvar till invägningen 1 dec men de ska jag bli av med även om jag så ska bo i bastun sista dygnet... Du vet väl att priset är ett matsalsbord likt ert fina som maken måste snicka till mig om jag vinner. Klarar jag det inte blir det inget bord och han får köpa ett xbox istället. Skulle inte tro det va;o) Så du kanske förstår varför dina härliga rutor får vänta till efter advent. Men då jäklar...he he

Har du tänkt på dottern din är ganska lik snygga idol Tove på en del bilder förresten......söt som socker e hon.

kraaam
Mia

blomsterboden i skanör marie sa...

Vacker tofs!!!!
Blev det nåt julpyntande igår???
det kliar verkligen i fingrarna, men jag ska börja julpynta i butiken nu i kommande vecka, ska bli sååååå kul=)

Ha en skön söndag!!

Kramkram marie

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin