torsdag 26 november 2009

A sunny morning

Vilket höstruskväder det är!! Det blåser och viner och jag har dragit upp mina raggsockor så långt upp på benen det bara går... Det blir kyligt i äldre hus när det blir väderomslag.
I morse däremot var det faktiskt sol, i ett par timmar i alla fall. Underbar känsla!

Trumpeten köpte jag på loppis i Köpenhamn. Vi får väl se när jag ska blåsa i den... Kanske fungerar bra att dra en trudelutt på morgonen när barnen har svårt att stiga ur sängen... He, he, he!

This morning we (believe it or not) had sun for a couple of hours. A lovely feeling!
The trumpet I bought on a fleamarket last time in Copenhagen. I don´t know when to play it, maybe when the children don´t want to get out of bed in the morning...

Kram på er! Susanne

15 kommentarer:

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej
Tack för din snälla kommentar.
Så snygg bild på stolen och trumpeten, om du börjar spela i den så får du starka lungor.
Så vackert du har i ditt uterum.
Ja vi har också, tråkigt och blask.
jag trodde aldrig någonsin att jag skulle säga det här orden,-jag längtar efter kyla och snö.
De orden har jag sagt flera gånger nu.Speciellt snön.
Kram Zara

Unknown sa...

Hej gumman,
tack för din kommentar.
Ja, nu är jag hemma igen, känner mig riktigt modig som gjorde detta:-)
Ditt uterum är helt underbart, måste vara så mysigt att ha det att fixa och dona i.
Ha en mysig helg!
Kramar

LantlivsAnette sa...

Det blåste rejält här i går natt, och precis som du säger så känns det i gamla hus när det blåser..
Sååå fin bild du visar oss, med lite solsken också, det är vi ju inte vana med nu..
Ha en fin adventshelg
Kraaam Anette

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ha ,ha ja kör en morgonrevelj , det skulle jag ha gjort . Speciellt på helgerna då de har en förmåga att sova till långt in på dagen ;-)
Underbar bild och vilken vacker trumpet !
Ha en fin helg !
Lotta

LantlivsAnette sa...

Åhhh du...jag kommer allt ihåg den kyrkan Helena köpte, med grått tak, den var sååå fin..det var då min jakt på en kyrka startade, och nu har jag två !!
Hennes kyrka stod i ditt fönster i Julreportaget, eller hur ?? Du ser, jag är en detalj människa, störd...hiii..hii..
Ha nu en fin Fredag med nåt gott till kaffet
Kraaam Anette

Mina dagar sa...

Men vilken stämningsfull bild!
Trevlig helg!
*Eva

johanna sa...

Hej
underbar bild!
Ha en mysig första advent
kraaaam

Camilla sa...

Hej Susanne!

Underbar bild och underbar sol som faktiskt visar sej här just nu:)

Ha en mysig första advent - kram Camilla.

Annas skattkammare sa...

Så fin trumpet du fyndat! är nyfiken på vad du fick ge för den? Såg en liknande som gick på tradera för gaaanska mycket härom dan.. =)
Trevlig helg!
Kram /Anna

Annas skattkammare sa...

PS. Jag har skinnfåtöljer och soffa till salu- men de är kanske inte så gamla och slitna som de du söker..

fröken knopp sa...

hu..ja..här är med riktigt rusk...eller vänta..nu skiner faktiskt solen till lite grann här med..härligt!!

Hoppas att du får en underbar helg!!

kramar elin

Anonym sa...

Kjempe flott.. Ikke dumt å ha en trompet stående til pynt. Dekorativt og nyttig ( til små trøtte øyne ;)

ha en fin dag.. Anya

n o r d i n g å r d e n sa...

Å vilken läcker trumpet!!!! Och ditt uterum, tja, ska man ta livet av sig ngn gång och vill dö lugnt så ska man kika in där, hi, hi, det är så vansinnigt vackert!!!

Och det var dina bidrag till Ikea med, mitt är så enkelt. Och litet. Jag blir sån när det blir tävlingar, knäppt va...

Önskar dig en underbar adventshelg!!! Mari.

Millas hem sa...

Jättevacker bild!
Önskar dig en fin första advent!!

Kraaam

2,9-Marie sa...

Mycket vacker trumpet! Jag skulle behöva en sådan att blåsa en trudelutt i på morgonen, dock inte för Love utan för min man som har väääldigt svårt att ta sig ur sängen om mornarna! Ha en härlig första advent! Marie

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin