söndag 11 april 2010

Breakfast

Nu har vi kommit ikapp i tiden efter vår resa. Vi sover gott hela natten och vaknar äntligen när man ska, och har man varit på semester i Usa, ja då måste man såklart äta en helgfrukost med härliga nygräddade american-pancaces.Det bjöd grannarna oss på när vi var i Florida...
Mums vad gott! tycker Anton
Lönnsirap ska man förstås ha till och gärna lite vispat smör, men det sistnämnda hoppade vi över i dag.


Om ni blir sugna kommer ett recept här:


4 msk smör (smält eller anv. flytande)
♥2,5 dl mjölk
♥3 dl mjöl
♥1 msk socker
♥3 tsk bakpulver
♥1 krm salt
♥2 st ägg

Vispa ägg och blanda i mjölk & smör. Rör ihop de torra ingredienserna i en bunke och vispa sedan ner det i smeten. Nu är det bara att klicka i smet till ca 10cm rundlar och grädda tills de fått fin färg. Servera gärna med någon form av sirap och bär. Mums!
..................Nu ska vi ut och njuta i det härliga soliga vårvädret! Hoppas ni har det lika fint...
Kram Susanne

12 kommentarer:

Fru Tankefull sa...

Mmmm. Så godt det så ut! Skal sannelig lage slike til ungene med en gang! Men Maple Syrup får jeg kjøpe neste gang:-)
Ha en herlig søndag!
Klem, Susanne

salige lavendel sa...

Åååå, det så veldig veldig fristende ut!!Elsker lønnesirup.

LOPPISLIV sa...

Mums för dessa godingar, har gjort dem ett par ggr efter recept som jag tror fanns på Alice blogg. Jag tror minsann jag ska gå ner till köket och steka några på direkten, övriga familjen sover ännu!!!! Så vaknar det till nygräddade pannkakor :-) Kram och fin söndag önskar jag er//Paula

Hem och Lycka sa...

Det som är såå vansinnigt gott! Jag gör mina efter recept från systrarna Eisenmann som bott i USA. Och visst ska det vara lönnsirap till!

kram Mia

Anci sa...

Tack för receptet. Det ser jättesmaskigt ut !

Kram
Anci

Brit sa...

Oh, they look so wonderful. I LOVE pancakes !!! Enjoy the wonderful memories of your vacation in the US and also the lovely things that you bought there.
Have a wonderful Sunday!
xo
Britta

Lauras gård sa...

Det skulle min Alice gilla som älskar pannkakor. Jag kan inte få i mig mer frukost än youhurt på morgonen... Kramis Stina

Mamma C sa...

Har gjort dessa några gånger och visst är det smarrigt. Hoppas ni har haft en skön dag i solen.
Kram mamma C

Cilla sa...

Vilken trevlig blogg du har!! & vilka helt underbara skyltar du gör!!!!
Återkommer ;0)
Mvh Cilla

Vintage House sa...

Hej,
Ja de är verkligen smarrigt goda:)
tack för receptet få göra de någon dag..
hoppas ni har haft en mysig dag
kram
sandra

Mina dagar sa...

Måste testa! Mums!
Tusen Tack för receptet :)
Kram Eva

Helena Dovier sa...

I går kväll bjöd jag en kompis på dessa pannkakor efter ditt recept och hade lönnsirap, vaniljglass och egenhändigt plockade blåbär till, och det blev succé :-). Vi tyckte båda två att det var vansinnigt gott, så det var definitivt inte sista gången det gjordes amerikanska pannkakor hemma hos mig. Tack snälla för receptet!

Kram från Helena

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin