fredag 19 augusti 2011

new little friends


Hej!

Härligt att det är Fredag igen! Här i Dalarna öser regnet ner och det känns ganska mysigt faktiskt.

Här hemma blir det filmkväll för världens snällaste svärmor kom förbi med en hög med dvd-filmer som vi tänker börja plöja igenom om en stund.

Annars har det inte hänt så mycket förutom att några nya små vänner har hittat hem till oss. Just nu huserar dom på mitt skrivbord!




Det är charmiga små snäckdjur som är en ny liten passion att samla på.

Jag tycker dom är coola och hur roliga som helst och ingen blir är den andra lik. Alla ser aningen pucko ut, hihi.

Ha nu en härlig mysfredag allihop!

Mattan i det förra inlägget köpte vi på IKEA förra hösten. Minns inte vad den hette, men jag tror den finns med i förra årets katalog (hittar tyvärr inte min).

................................

Hello there friends it's finally Friday!

It's rainy here in Sweden tonight and we will spend the evening in the sofa watching nice dvd's.

I have a new little passion. Love those small animals made of seashells. Two of them now keep me company while I'm working in the office!

have - a - great - evening

Susanne

11 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Ha, ha, vilka gulliga snäckdjur! Och där är ju den där krukan ala 60-tal, de är häftiga! Så snyggt det blev med borsdbänken i rummet, jätteläckert och ngt längre ned är samma med fina dynor på, är det ngt du sytt själv el finns de att köpa?? Ha en mysig helg önskas från Nordingården

Elina sa...

Så söta! :-)

Ha en fin kväll!
Kram Elina

G:a Affären sa...

Visst är figurerna lite personliga.Jag håller med; soffbordet blev så bra efter din behandlig.
Jag träffade din snälla svärmor förra sommaren, jag köpte sex fina kaffekoppar av henne. Vi bor inte så långt ifrån varandra så regnskuren/ skyfallet har dragit förbi även här.
/C (som lämnade fisken förra sommaren)

Johanna Stålros sa...

Godkväll, såg ditt snäckdjur och tänkte tipsa om fina snäckbollar som jag har gjort.
http://njutbarating.blogspot.com/2011/04/mina-snackbollar.html
Kram Johanna

Tricia Heliker sa...

I discovered your blog after reading about you in Artful Blogging. I want to follow your blog because what I have seen so far, I love. Is there a way I can translate everything to English? I see where some things are in English but I feel like I'm missing out if I can't read it all.

enannanhelena sa...

Men!! Inte får du väl kalla dem för pucko... snäcko, ska det väl ändå va'? ;) Riktigt söta små naturliga vänner du har hittat! Passar väl en snäckgalning som dig, som fisken i vattnet!

Hoppas att filmerna var bra.
:)
/helena

ps. Om du skulle har lite tid och lust över... så tror jag bestämt att det skymtar förbi en korall i dagens inlägg inne hos mig. Och en liten glimt av en snäcka, kan du nog också få. ;)

Anonym sa...

Dear Susanne,
once again, you make me smile. Normally I don´t like these sort of figurines made of little seashells. But seeing them in your house, nicely decorated, I wish, I would have them, too!! ;o)

Anonym sa...

Forgot my name....sorry....Sabine!

Rafaela sa...

Love that!

When I was a kid we collected that seashells and we were making necklaces from it :)

Rebecca sa...

Snäckor måste nog vara det vackraste som finns!

Gila sa...

Gillar krukan ! Ekeby?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin