tisdag 17 januari 2012

If you like maps...



map images via, 1, 2, 3


En karta från en tidigare gjord resa har nog de flesta av oss liggandes hemma.

Ofta (läs, här hemma) blir kartorna liggande i någon hylla eller låda och blir bortglömda, men istället för att gömmas undan är det här trevliga och lättsamma pyssel du kan göra av kartorna.

Bild ett och två tilltalar mig. En riktigt trevlig idé att rama in semesterkartorna och att på ett enkelt sätt brodera in t ex. resvägen man gjorde på semestern.

..................................

I like this way of displaying maps. Especially to frame maps from your holiday or how about  the clever idea to embroider the trip you made on your holiday.

xoxo susanne

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi, vilken superbare ide'! Jag har faktiskt tomma ramar som jag ska fylla. Det ska jag göra! Tack för tipset!

Anonym sa...

I love maps! They are works of art really! The heart garland is adorable!



Ciao Bella


Creative Carmelina

Vida sa...

härlig idé som jag tror jag måste ta till mej..har ju några kartor här hemma som minne från mitt liv som karttekniker;))

Vidakramtilldej;)

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Vilken toppenidé. Jag har en man som älskar kartor, så kanske skall jag tillverka en till honom, som vi kan hänga i sommarhuset. TAck för tipset! kram

Candylei sa...

So pretty and decorative! We put maps in drawers, to line them, and it's a nice look when you run out of socks. Have a great day!!!

Olivilla sa...

Very creative!

and seems Funny t do!!!

Anonym sa...

"Brodyrvägen" var ju så rolig idé. Tack för den.
AC

Marthina, Holmbytorp sa...

En riktigt fin idé! Kram Marthina

DerAugenblick sa...

very nice idea!
I love it!

Thanks;-)!

HerzLichst
Svenja

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin