fredag 19 juli 2013

Friday d - i - y



 
Här kommer ett litet d-i-y inför helgen!
 
Om ni liksom jag älskar sommarstilen med sol, snäckor och palmer så är det här pysslet snabbt och roligt att göra.








 
Jag köpte bara ett gäng kokosnötter som just nu också är väldigt billiga av någon anledning. Tyvärr tycker jag inte att de vi får här i Sverige är särskilt goda. Smakar inte på långa vägar som de färska man slurpar i sig utomlands.
 
Däremot är skalen det jag är ute efter.
 
Vi sågade bara isär nötterna i två halvor och lät de sedan stå och torka i ca ett dygn.
Sedan var det bara att pilla loss kokosköttet och vips har man vackra skålar att förvara saker i.
 
Man kan också ha de på drinkbordet fyllda med nötter och liknande, eller varför inte på varje tallrik vid en dukning. Eller sätt i en liten glaskopp och ha de som ljuslyktor!
 
Ja, användningsområdena är i det närmaste oändliga och som vanligt är det bara fantasin som sätter gränsen!
 
Ha det gott mina bloggvänner! ♥





 
 
 
I made us some nice bowls of coconut shells the other day.
 
You just cut them in two halves and leave them to dry for a night or two.
Then you easily can pull out the coconut meat and in minutes you have cute little bowls to use for almost anything!
 
I love the cute pattern inside of them too!
 
have - a - nice - weekend - sweet - blogfriends
 
 
 
Love from Susanne xoxo

6 kommentarer:

Gabriella sa...

Åh så fiffigt! Det där med kokosnötter till dukning gillade jag särskilt mycket, tack för idén!=)

Nannette sa...

What a lovely idea!
Especially now in summer.

Mys och hemtrevnad sa...

ja det var en rolig ide...som sagt bara fantasin sätter gränser...

Anonym sa...

all content from coconut tree is usefull, right?

kopi luwak sa...

always we can take something useful from coconut tree

Emma sa...

Jättefina små förvaringsskålar:) Ha en fin dag! /Emma

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin