måndag 17 februari 2014

SFF & SDW



Som ni alla vet var det designveckan och möbelmässan i Stockholm för ett par veckor sedan, jag kommer inte visa miljontals bilder därifrån, men det kommer dyka upp lite grann då och då av det som föll mig i smaken.

För övrigt är det en underbar mässa. Man bara går runt där och njuter av all snygg design och storslagna montrar, men det finns även nya förmågor som får chansen att visa upp sig...

Har ni tid över nästa år rekommenderar jag att ni tar en tur till möbelmässan. Sedan tidigare år vet jag att på lördagen brukar det vara öppet för allmänheten.



Vi började mässans första dag med att hälsa på hos det framgångsrika franska företaget
Petite Friture och jag fick en pratstund med den ena delägaren, Amélie Du Passage.

En urgullig kvinna som hade kommit hit till Sverige och mässan med sin lilla tremånaders baby för att visa upp deras vårnyheter. ♥

Hos Petite Friture hittar du bland annat den populära taklampan Vertigo som man kan likna vid en stor böljande hatt. De har också den snygga skärbrädan Etoile designad av Claesson Koivisto Rune.


 

Svenska Planoform är agentur för sex olika varumärken och Petite Fritures är ett av dessa.

Kika gärna in till ovanstående och inspireras. All  text i fet stil är länkar.

God natt och sov så gott!

Kram Susanne

1 kommentar:

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

vad fina bilder jag fick till ...på dig iallafall ..Amelie tycker kanske ngt annat .*skrattar ...kram

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin